Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sen presentation

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hellu.
Här kommer en väldigt sen presentation av mig. Jag antar att jag varit blyg och försökt hålla mig så anonym som möjligt, man vill ju inte att någon ska känna igen en.... =P
Men nu får det kanske vara dags.. *scenskräck*

Jag och macen
Jag är iallafall Andreas och bor för närvarande i Helsingborg.
Jag gled in i macvärlden efter jag från windows bytt till linux (som jag körde ett år) och sedan fick upp ögonen för en iBook. Velade och velade och plötsligt kom macbooken ut istället, vilken jag köpte efter ett tag. Tur där...
Numera kör jag macbook pro (penryn) och är sjukt nöjd.

Utbildning
På gymnasiet gick jag en teknisk linje (Tycho Braheskolan i HBG), gjorde sedan lumpen. Efter lumpen har jag hunnit med en del flum: pluggat lite fysik och lingvistik i Uppsala, jobbat ett år på industrigolvet och nu har jag pluggat datateknik i Lund ett år (bara minst 4 kvar!).

Fritid etc
På fritiden är det rätt mycket datorn som gäller men jag har en massa hobbys som jag försöker hålla igång också.. Foto är väl det största och det har jag sysslat med sedan 2002. Var riktigt nergrävd i fotovärlden men sen hamnade jag i en svacka som varade i två år, men nu har jag dragit igång igen!
min flickr: Flickr: macthille's Photostream

Förra sommaren (2007) började jag bygga robotar och programmera lite sådant. Rätt skoj att meka faktiskt, har lite fjantiga videos på youtube :P.

Älskar musik och ångrar som fasen att jag som liten inte började spela något instrument. Därför försökte jag för två år sen eller vad det var dra igång med lite el-bas. Jag går inga kurser eller så, och det blir inte så ofta att jag spelar (är inte nåt vidare heller.. mina brorsor är bra på gitarr, speciellt den yngsta är grym.).
Fick i julas (2007) för mig att försöka lära mig piano och spelar lite då och då.
Har försökt spela in lite låtar men oftast kan jag inte se på det själv utan att tycka jag är jättelarvig, så jag gör om det till någon slags parodi eller så istället Tramsflams dvs.
(shit jag gjort: http://www.thilander.eu/musik/Fuck_you_China.mp3
låter lite otight, men jag jobbar på det! )
Kan absolut inte sjunga så det blir jäkligt dåligt (med vilje!).
Min video-debut! YouTube - Googling Your Ass (HiphoParody)
Spelar lite med brorsorna ibland..

Spelar en del TV-spel (började med NES -> sega saturn -> sega dreamcast -> PC-spel -> nintendo gamecube -> uppehåll -> wii + xbox 360).

Jag gillar:
Musik: Blir mycket The Beatles, Pink Floyd, McCartney men en massa blandat också. Gillar rock, "pop-rock", blues, jazz och så.
Böcker: Sci-fi! Asimov! Annars typ Richard Dawkins och sånt (är rätt icke-religiös av mig).
podcasts: Favoriten: The Skeptics Guide To The Universe
TV-spel: (bara de senaste): Mass Effect, Zelda: Twilight Princess, GTA IV

Det är väl jag.. Typ.
*skäms* :"> (det blev så mkt om mig själv)

Självporträtt (med ironi..):

Senast redigerat 2008-06-28 17:34

Vilken bra film och musiksmak!

Det där med musiserande lider jag också av.
Bara glöm det och kör på!

Om inte annat så har du ju iaf skills på att skissa

Ursprungligen av RockyMontana:

Vilken bra film och musiksmak!

Det där med musiserande lider jag också av.
Bara glöm det och kör på!

Om inte annat så har du ju iaf skills på att skissa

Kör på det ^^
Eller så kanske det vore bäst att koncentrera sig på en sak.. Men nä, trist..
Ha det fint!

Fin skiss med själfulla ögon men vad är det för något till vänster; en flygande osthyvel ?
Många intressen ser jag. Fina foton på Flickr, du har väl sett att det finns en tråd bara om Flickr (här: http://www.99.se/digitalfoto/236689-vi-har-flickr-konto.html) men det har du kanske kollat redan. Helsingborg är ju fint att bo i, själv är jag född där. Nu när du har tagit första steget och presenterat dig kan du väl ta ett steg till och skaffa dig Supporter konto. Det kostar 30 kr för 3 månader och då kan du delta i roliga diskussioner med undertecknad och flera go´a typer (tex henkebarn som också är en mångsidig kille från Helsingborg). Och du ! Sluta skämmas. Det finns ingen anledning. Du räcker till. Långt !

Ursprungligen av KaRo:

Fin skiss med själfulla ögon men vad är det för något till vänster; en flygande osthyvel ?
Många intressen ser jag. Fina foton på Flickr, du har väl sett att det finns en tråd bara om Flickr (här: http://www.99.se/digitalfoto/236689-vi-har-flickr-konto.html) men det har du kanske kollat redan. Helsingborg är ju fint att bo i, själv är jag född där. Nu när du har tagit första steget och presenterat dig kan du väl ta ett steg till och skaffa dig Supporter konto. Det kostar 30 kr för 3 månader och då kan du delta i roliga diskussioner med undertecknad och flera go´a typer (tex henkebarn som också är en mångsidig kille från Helsingborg). Och du ! Sluta skämmas. Det finns ingen anledning. Du räcker till. Långt !

Tack
Haha, en kompis trodde det var en tårtspade
Det skulle föreställa Starship Voyager från Star Trek, fast det liknar som du säger mer en osthyvel ^^
Japp, kollade in tråden lite. Har du ett flickr-konto också? Kollade bara snabbt i tråden, men har kollat runt lite i 99-gruppen på flickr. Tänkte faktiskt sätta mig och gå igenom en massa nu, för det verkar som om det finns en massa bra fotografer här.

Ja, supporterkonto skaffade jag faktiskt för bara någon dag sedan. Dyker väl upp i loungen (lungan) snart

Ha det så fint du!

edit:
Hittade ditt flickr-konto

Du heter nästan som Andreas Tilliander (respekt)

Andreas Th:
Ja, jag har ett Flickr-konto också men är inte speciellt aktiv. Jag använder bara mina kameramobiltelefoner så någon höjdarkvalitet blir det inte. Men det blir faktiskt hyfsat ändå så Nikon/Minolta/dyl-köpet får vänta. Har alltid gillat bilder och målar akvarell ute på Bohusläns klippor varje sommar.
Bra att du redan är Supporter. Då har man ju möjlighet att stödja 99.se samt få tillgång till (oftast) roliga och lärorika diskussioner i Supporter Lounge. Du har väl prövat Musik lounge™ ? Sveriges bästa musikforum tycker jag mig ha läst någonstans. Många givande diskussioner där trots att jag inte spelar något instrument eller sjunger.

Ursprungligen av KaRo:

Andreas Th:
Ja, jag har ett Flickr-konto också men är inte speciellt aktiv. Jag använder bara mina kameramobiltelefoner så någon höjdarkvalitet blir det inte. Men det blir faktiskt hyfsat ändå så Nikon/Minolta/dyl-köpet får vänta. Har alltid gillat bilder och målar akvarell ute på Bohusläns klippor varje sommar.
Bra att du redan är Supporter. Då har man ju möjlighet att stödja 99.se samt få tillgång till (oftast) roliga och lärorika diskussioner i Supporter Lounge. Du har väl prövat Musik lounge™ ? Sveriges bästa musikforum tycker jag mig ha läst någonstans. Många givande diskussioner där trots att jag inte spelar något instrument eller sjunger.

Adressen ?

Så, ytterligare en lyssnare på Dr Novella's lilla gäng... kul.

Missa inte "The Naked Scientist" från BBC med goe Dr Chris Smith.. grymt roligt.

Välkommen in i värmen by the way!

- Undras var min StarTrek badge ligger nånstans.... ??

@KaRo
Kollade din flickr (gav en kommentar också), tycker du har fina bilder.
Du visade även att det går att ta bilder med kameramobil också, och att det mesta hänger på fotografen
Har inte kollat in Musik lounge™, kanske skulle göra det. Tack för tipset!

@monophonic:
Fasen, du genomskådade mig!

@Goflorp
haha, verkar som att vi har en del gemensamma podcaster. Naked scientist är riktigt bra också! Sen lyssnar jag även på (inom samma ämne) This week in science, skepticality och skeptoid också
Min absoluta favorit är ju dock Novella o co. Tänkte åka till TAM6 i Las Vegas men jag hade inte tid eller råd. Får bli TAM7 istället kanske.

Jag förstod väl att du skulle poppa upp här Goflorp när du hör ordet Star Trek ! Uppmuntra inte honom för mycket Andreas Th för då kommer han dra igenom filmerna från början till slut med replikerna för alla karaktärerna. Ibland kallar han tom sin fru Leila av misstag.

Goflorp: Adressen ? Till Bohusläns klippor ? Sväng höger vid Kopparmärra, sedan rakt fram till Grönsakstorget och....nähä, inte det.
Menar du den här adressen: Flickr: k.arth's Photostream ? Inte så mycket att hänga i julgran om man är van vid skärpan hos en systemkamera men det räcker för mina behov just nu. Du ser väl hund-avataren !

Andreas Th: Kul att du gillade bilderna. Ja, en del hänger nog på fotografen.

Är på en akvarellkurs nu och tog dessa bilder idag med en 2 megapixel mob.tel.kamera. Bra att ha som minnesbilder över vad man har målat.

KaRo, du får ju showa lite vad du målat nån gång, du kanske kan fota det och lägga ut på flickr ^^

Andreas, hon lämnade ju FlickR-adressen i inlägget innan.

Hörde du förresten att Mr Zulu gifte sig häromdagen ?!

Ursprungligen av Goflorp:

Andreas, hon lämnade ju FlickR-adressen i inlägget innan.

Hörde du förresten att Mr Zulu gifte sig häromdagen ?!

Mjo, fick för sig där var foton tagna med mobilkamera och så. Har kikat igenom
Gjorde han? Jag har inte ens koll vilken karl han hänger ihop med =P
Jag gillar Star Trek mycket men jag är (tyvärr) ingen trekkie eller inte ens en trekker eller så Har ingen dräkt heller

Nej Goflorp, jag har inga akvareller på min Flickr-sida.
Säg inte att vuxna män köper dräkter från Star Trek-filmer och klär ut sig i dom ?
Jössses säger jag bara........:confused:

Det här är foton på en akvarell jag gjorde igår (gungan) och en som jag gjort tidigare. Är glad amatör och målar bara en vecka per år. Är mest havsmålare.

Ursprungligen av KaRo:

Nej Goflorp, jag har inga akvareller på min Flickr-sida.
Säg inte att vuxna män köper dräkter från Star Trek-filmer och klär ut sig i dom ?
Jössses säger jag bara........:confused:

Det här är foton på en akvarell jag gjorde igår (gungan) och en som jag gjort tidigare. Är glad amatör och målar bara en vecka per år. Är mest havsmålare.

Hur lyckades du få in dräkter och koppla ihop det med mig?

Jag har en BADGE (Alltså den där guldfärgade com-radion de har på bröstet) liggande i en låda nån stans...

Serierna har jag följt på TV, som vilken normal TV-serie som helst. Det är rätt bra SF faktiskt. Även om den inte faller damen i smaken.

Ursprungligen av Goflorp:

Hur lyckades du få in dräkter och koppla ihop det med mig?

Jag har en BADGE (Alltså den där guldfärgade com-radion de har på bröstet) liggande i en låda nån stans...

Serierna har jag följt på TV, som vilken normal TV-serie som helst. Det är rätt bra SF faktiskt. Även om den inte faller damen i smaken.

Jag misstänker att hon reagerade på mitt egentligen där, när jag skrev att jag inte hade någon dräkt ^^ Tror jag iaf.

Jag gillar också en massa SF-serier, typ Stargate Atlantis, Battlestar Galactica, Firefly och annat Så jag är inte heller särskilt nördig (joo det är jag nog men håller isär TV-serier och verkligheten så att säga).
Lite avundsjuk på din BADGE är jag nog allt dock

För att utöka presentationen så är min macbook pro just nu inne på hårddiskbyte.. Krasch!

Goflorp, jag frågade inte dig personligen om dräkter utan reagerade på Andreas Th´s kommentar "Har ingen dräkt heller".
Badge är ju klart bättre och mer normal-nördigt.;)
Själv har jag förstås en "Cinderella-pinne" liggande i byrån.O:-)

Ursprungligen av KaRo:

Nej Goflorp, jag har inga akvareller på min Flickr-sida.
Säg inte att vuxna män köper dräkter från Star Trek-filmer och klär ut sig i dom ?
Jössses säger jag bara........:confused:

Du skulle bara veta.... Haha. Folk lär sig tom klingon-språket. Det finns en rätt rolig dokumentär om trekkies hehe.

Ursprungligen av KaRo:

Det här är foton på en akvarell jag gjorde igår (gungan) och en som jag gjort tidigare. Är glad amatör och målar bara en vecka per år.

De var ju jättefina, gungan påminner en om när man var liten *längtar tillbaka*

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-29 15:54

Richard Dawkins e ju klockren

Cinderella-pinne låter lite porrigt - nästan som Joy-stick ...

Ingen fara frun, jag tog absolut inte illa upp och när jag läste om det hela lite var det uppenbart att det är moi som felat.

Skall leta Badge....

Cinderella-pinne låter lite porrigt - nästan som Joy-stick ...
Ja, du kommer väl ihåg vad Lill Lindfors sjöng ang "en man i byrålådan...";).

Hittade Badge'n i flytten

Sorterade genom en låda i jakt på en kabel...

Givetvis hittar man 8 ANDRA saker som kan vara bra att ha och "jäses, ligger den här..." etc etc etc

Mitt i det hela ligger....

The Radio Communication Badge.....

Ursprungligen av Goflorp:

Sorterade genom en låda i jakt på en kabel...

Givetvis hittar man 8 ANDRA saker som kan vara bra att ha och "jäses, ligger den här..." etc etc etc

Mitt i det hela ligger....

The Radio Communication Badge.....

Åh nej! Man kan inte äga en coolare grej än denna
Du har så många roliga saker Goflorp, säker på att du inte bor i Villa villekulla?
En sådan måste jag skaffa mig

  • Oregistrerad
  • 2008-09-07 05:00

Tre cirklar på - jag höll på att skriva kragspegeln, men jag antar att pyjamasen är en bättre benämning - borde göra dig till commander. Borde jag skämmas för att jag kan det utantill?

Finns säkert på eBay...

Har den på ibland, till min frus stora förtvivlan.
Hade den på kostymen på ett bröllop en gång.
Fast han som gifte sig var en total Trekkie...

1
Bevaka tråden