Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Metataggar i iWeb

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-09-06 15:39

Hittar ingen funktion i IWeb för att lägga in Metataggar.
Men om man:
• gör en lista
• Öppnar den från IWeb skapade html-filen i Dreamweaver
• Lägg in orden (taggarna)
• Sparar html-filen igen med samma namn

Tänker jag rätt?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-07 13:27

Ja så kan man göra, frågan är varför du bryr dig om meta-taggarna överhuvudtaget. Sökmotorerna struntar i stort sett fullständigt i dem.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-09-07 19:01

visste inte det

Tack för ditt svar.
Jag hade ingen aning om att sökmotorerna struntar i taggar.
När blev det så?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-07 21:50
Ursprungligen av BMJ:

Tack för ditt svar.
Jag hade ingen aning om att sökmotorerna struntar i taggar.
När blev det så?

Mig veterligen har Google aldrig brytt sig om metataggarna, så man kan väl säga att metataggarna blev irrelevanta i samma sväng som Google blev den dominanta sökmotorn. Google blev lätt dominant genom att ge avsevärt mycket bättre sökresultat än konkurrenterna, detta för att de redan från start förstod att det var sidornas faktiska innehåll som var relevant (samt vilka sidor som länkade till dem).

Hjälp Iwebsidorna försvinner !!!

P A N I K !!!!:'(

Hej !

Finns det någon som kan hjälpa eller förklara varför mina websidor i iweb bara försvinner ??
Ser ut som om webplatserna ligger kvar i iweb - men när jag ska uppdatera eller ändra något är sidan helt blank o inget fungerar !
Vad gör jag ?? Lite panik nu eftersom jag har sidor som måste uppdateras nästan dagligen,

Var har sidorna tagit vägen o varför försvinner dom bara ? Det ligger ett jättejobb bakom dessa sidor o nu är dom väck ... eller...

Jättetacksam för svar !!

Barbro

Ursprungligen av wikipedia:

Search engines began dropping support for metadata provided by the meta element in 1998, and by the early 2000s, most search engines had veered completely away from reliance on meta elements. In July 2002 AltaVista, one of the last major search engines to still offer support, finally stopped considering them.

Meta element - Wikipedia, the free encyclopedia

1
Bevaka tråden