Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt beteende på min Air.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja.

Fick en MBA av skolan, och nu börjar den beté sig konstigt. Nämligen att när jag ska till (under systeminställningar) Keyboard & Shortcuts så vägrar den ladda upp sidan, men när jag väl kommer in och ska ställa om saker så blir rutan helkonstig.

Vad kan det bero på?

Tack på förhand

Johnie

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 08:55

Jag vet inte vad det kan bero på men det ser ut på bilden som att alla flikarna (Keyboard, trackpad, bluetooth och Keyboard shortcuts" hamnar ovanpå varandra.

Har du provat att ominstallera datorn (eftersom du ändå fått den av skolan kanske det kan vara bra att göra detta och få grundinställningar på allt) eller den kanske är ny?

En Air från skolan!!?!

Vilken skola ger eleven en AIR!? Eller läraren för den delen!?
Any vacancies?

Ominstallera? Känns inte det lite Windows? Jag skulle börja med att kasta lite inställningsfiler eller skapa en ny användare och se om det löser problemen.

Ja, den är ca 1 vecka gammal:confused:

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-05 14:26

Har du installerat om systemet?
Annars blir det sådär om man installerar 10.5.0 på en Air. Har du alla uppdateringar installerade? Kör annars en arkivera installera med skivorna du fick med så borde drivrutinerna för Multi-touch fixa sig.

Ska säga det till skolan, jag har tyvärr inte tillgång till alla skivorna

det du menar med att arkivera installering betyder väl att jag kan installera om systemet men spara alla filer?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-07 12:28

Ja precis. När du kommer till läget där du väljer vilken disk vill installera systemet på så finns det en knapp som heter "Alternativ"..

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-07 19:13

ominstallera os X får man göra lika ofta som windows, tyvärr.

i detta fall så är det nog den bästa lösningen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-07 19:17
Ursprungligen av tim-:

ominstallera os X får man göra lika ofta som windows, tyvärr.

i detta fall så är det nog den bästa lösningen.

Detta är ju helt fel, jag har ominstallerat mitt OSX en gång sedan jag fick min Mac Pro (Första versionen) och detta var när jag uppgraderade till Leopard för jag ville inte ha med massa gammalt skräp (Arkivera & Installera).

Men fungerar inte datorn när man får den så är det ju ett bra alternativ att ominstallera istället för att börja felsöka eftersom man ändå inte har någonting viktigt sparat på den så bara att blåsa och göra en ren installation.

Ursprungligen av tim-:

ominstallera os X får man göra lika ofta som windows, tyvärr.

i detta fall så är det nog den bästa lösningen.

Varför tror du det? Du säger emot en (i stort sett) enad ITvärld så en utveckling av ditt påstående vore väldigt intressant.

... och att koppla upp sig och köra Systeminställningar -> Programuppdatering -> Uppdatera nu för att få allt up-to-date.

1
Bevaka tråden