Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmbilden rör sig när jag flyttar pekaren

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-05 10:16

Min MacBook Pro har fått för sig något. När jag rör pekaren så flyttar sig "Finder" (hela skärmbilden oavsett program). Om jag ställer mig längst ner så syns inte övre menyraden, och tvärtom. Rörelsen är alltså ca 1 cm som max, både i sid- och höjdled.

Tycker även att det har blivit dålig skärpa på text, men vet inte om problemet hör ihop.

Har tills nyligen haft en Eizo (Color Edge18) som extern skärm, men den digitala signalen slutade fungera i datorns uttag (enligt undersökning hos support), alltså fick jag byta till en kontakt med analog signal, men då blev Eizon så suddig så den har jag kopplat ur.

"Bildskärmsrörelsen" var även på Eizon, men jag trodde det hade med analoga problemet att göra, men det kvarstår alltså nu när jag kopplat bort Eizon.

(Frågan är ställd till supporten för över en vecka sen men svaret dröjer, tänkte att ni är snabbare...)

Ganska irriterande, men det GÅR ju att jobba...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-05 10:21

Systeminställningar -> Hjälpmedel -> Zoom och sätt en plopp i cirkeln där det står AV

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-05 10:41

Fasen va great! Hur simpelt kan de va... Nu blev texten skarpare också!

man kan också hålla nere ctrl och scrolla med mushjulet eller två fingrar på styrplattan.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-09-05 14:54
Ursprungligen av Cajsa:

(Frågan är ställd till supporten för över en vecka sen men svaret dröjer, tänkte att ni är snabbare...)
.

Fråga inte suporten, fråga 99mac!

1
Bevaka tråden