Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mycket segt att säkerhetskopiera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag synkar min iPhone 3G mot PC'en så tar det extremt lång tid för iTunes att säkerhetkopiera luren!
Vad kan detta bero på?

Jag har inte orkat uppgradera mig till nyaste firmwaret, kör fortfarande på 2.0.
Jag har för mig att jag har läst här någonstans på 99 om att man bara skulle uppgradera sig till nyare firmware så skulle det lösa sig, men jag vet inte om jag orkar..

Nu kanske du tänker: Öh, vad är det för en liten latis egentligen?

Men när jag synkade första gången så tog det 3-4h för telefonen, den gjorde en restore och sedan synka tilbaka all musik, kontakter mm så det tog en evig tid!
Är det normalt?

Hur lång tid tar det ungefär att uppgradera sig till nyare firmware?

Jag sitter med senaste uppdateringen och visst tar det tid. Har varit med om ca 7 timmars säkerhetskopiering en gång på min iPod Toch !
Är väl inte bombsäker med uppgraderingen tar väl bara några minuter ? Det innebär inte att du behöver säkerhetskopiera allt. I alla fall inte när jag gjorde det.

Ursprungligen av KaRo:

Har varit med om ca 7 timmars säkerhetskopiering en gång på min iPod Toch !

What?
Så var det absolut inte på 2G'en, tog typ 30 sek med den!

Ursprungligen av KaRo:

Det innebär inte att du behöver säkerhetskopiera allt. I alla fall inte när jag gjorde det.

Nu hängde jag inte riktigt med.. Menar du att jag nog inte behöver säkerhetskopiera när jag uppgraderar firmwaret, eller?

Nu blir jag förbryllad Erik. Du skriver ju själv att det tar "extremt lång tid" och "en evig tid" när du har synkat din iPhone. Första gången när du gjorde en återställning tog det "3-4h". Och jag skriver att det tog ca 7 tim för mig. Det var också en återställning och jag hade ca 700 bilder, ca 80 program från AppStore, ca 8 kortfilmer och lite till. Jag gjorde det iof manuellt så då tar det säkert längre tid. Ja, jag tror det är normalt att det tar lång tid (även på Mac).

När det gäller uppgraderingen till 2.0.2 så har jag inget minne av att iTunes sätter igång och säkerhetskopierar. Det gör den ju tex när man ansluter till iTunes efter att ha köpt tex program genom AppStore från sin iPod Touch eller iPhone. 2.0.2 tog mig veterligen bara en kort stund att ladda ned.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 01:00

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247700-synkroniseringen-i-firmware-2-0-otroligt-seg.html

Sök gärna INNAN ni skapar nya trådar om saker som det redan finns trådar om.
*Tråd låst*
/Moderator

1
Bevaka tråden