Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara sessions så de är kompatibla med tidigare versioner.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu ger jag upp med Logic 8!
Och som titeln lyder, finns det något sätt att spara mina session så att jag kan öppna dem med Logic 7 igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 23:59

Tror inte att det går dessvärre. Men du kan ju alltid exportera eller bouncea spåren och importera dom i 7:an.
Varför vill du gå tillbaka? Jag tycker det nya upplägget är mycket bättre och snyggare, men visst finns det mycket som man retar sig på också.
Igår satt jag t ex och svor över att alla gamla impulsresponser och program inte finns kvar i 8:an.. Lyckades till slut leta fram dom gamla skivorna och lura Logic. Sen var den arbetsdagen slut..Suck.

Mest labila system jag någonsin jobbat med. Sen gillar jag inte upplägget alls, en massa fönster jag inte behöver, plötsligt tar ett fönster med en massa loopar halva skärmen.
Nej usch. Tillbaks till sjuan.

Men dåligt att dem inte har kvar stöd för Logic 7....

Fast fönstren är ju bara stänga om du inte vill ha dem, är inga extra fönster jämfört med 7an, och vill man kan man ju jobba på precis samma sätt med screensets som i 7an, det gör jag.

Tycker det enda som är störande är de nya kortkommandon som börjat gälla, men det vänjer man sig ju vid...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-06 22:27

Håller med Logic 8 kickar stenhårt och mitt har varit superstabilt, har inte haft en ända hänging, måste bero på tråkiga drivisar, har du uppdaterat allt och kollat att du har senaste drivisarna? Vilket ljudkort har du? Ha du 3:e parts pluggar som är äldre? Kan inte låta dig ge upp på ett så schysst program

Hehe tack för uppmuntran..
Jag har dem senaste drivrutinerna. Kör senaste Mac Pro tillsammans med ett RME Fireface.
Så det är inga budgetsaker.
Däremot har jag många tredjepartspluggar, men strulade aldrig med 7:an :S

Btw, testat att göra session med enbart Logic egna pluggar samt Liquid Mix och det hänger sig ändå.
När jag öppnar ett session är sessionet helt freezat i nån minut innan man kan börja jobba.
Och ibland får jag upp ett roligt meddelande "Out of memory" står det
Det är lite märkligt, jag har 10 gb ram.

Har du förresten uppdaterat till 8.0.2? En jäkla massa buggar som fixades med den uppdateringen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-09 14:21

Det här låter sjukt skumt, kanske ska testa utan liquid mix då, eller kolla drivisarna till den. Har du några problem med andra program som beter sig på samma sätt?

Tack för alla svar.
Jag har 8.0.2, jag har även testat både utan Liquiden samt utan mitt Fireface, dvs köra på mitt interna ljudkort. Samma. Ett fruktansvärt labilt system att jobba på.

Det märkliga är att det är enbart Logic 8 som hänger sig! Inget annat program, och datorn har aldrig hängt sig.

Igår uppdaterade jag firmwire till Firefacet och det har inte hängt sig sen dess, men har å andra sidan inte hunnit testa så mycket än.
Jag hade den näst senaste versionen av Firmwire till Firefacet innan så jag betvivlar att det kommer göra någon skillnad..

Jag hoppas verkligen att detta löser sig, jag trivs relativt bra med Logic 8 men måste verkligen ha ett stabilt system, så som sjuan var.

Tack.

1
Bevaka tråden