Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt streama till PS3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PS3 som jag streamar filmer, musik samt bilder till via MediaLink från min iMac G5. Allt har funkar superbra, men igår började det gå segt.
Det tar minst en minut att starta en film och när den väl rullar stannar den var femte sekund. Man kan kolla info om filmen medan den rullar och den åker ned från ca 222 kbps till 0 hela tiden. Jag har provat flera olika liknande program och alla ger samma usla resultat så det är inte programmet som strular utan nätverket.
Jag kör via Airport till routern och sen kabel till PS3.
När jag kollar nätverkstatus i PS3 så står det att UPnP ej är tillgängligt. Om det kan vara nåt kanske.
Vet nån något om detta, kanske fel forum men ändå!

How to share and stream media from a Mac to PlayStation 3 | last100

Tips: Ibland, när det gäller saker som kan vara utanför forumets kunskapsbank, kan du prova att söka på nyckelord ur din fråga. Jag sökte på "PS3 mac medialink upnp" och fick följande svar:
PS3 mac medialink upnp - Google-sökning

Jag menar absolut inte att vara spydig utan enbart vänlig och ger dig ett tips!

EDIT: Förslagsvis kan man lägga till ordet "stream" i sökningen också.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-09-05 06:20

Jag hade liknade bekymmer som du, filmer som avbröts, musik som stoppade.
Men jag hade även periodiska problem med internet uppkopplingen.
Efter att ha bytt ut min zyxxel router till en time capsule så flyter att på perfekt.
Kanske kan du låna en router av någon och prova?

Internetuppkopplingen är det inga problem med, men jag kör genom bredbandsroutern och ett byte till en Air port är nog på sin plats ändå!

Jag har inte lyckats få kontakt mellan imacen och PS3an. Misstänker att det är min gamla router som ställer till det. Jag har försökt hitta en router som dels stödjer UPnP samt har USBport för att kunna koppla in en extern HDD. Har inte hittat ngt bra alternativ än. Var inne i en Applebutik i går för att få en lösning men inte heller där lyckades jag få fram ngt. De kunde heller inte svara på om Airport Extreme stödjer UPnP.

Vad har ni för settings i Capsule/Extreme för att få kontakt? Finns det stöd för UPnP i apples prylar?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 11:42

Jag har Apple Extreme och kan streama till PS3 via medialink, nu använder jag det inte då jag även har en Apple TV.

Ursprungligen av MatsOlov:

Jag har Apple Extreme och kan streama till PS3 via medialink, nu använder jag det inte då jag även har en Apple TV.

Funkra det att kopiera filer från datorn till PS3an - som om den vore en extern HDD?

1
Bevaka tråden