Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chatten på Gotlands universitet klagar på brandväggen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-04 22:00

Dagens problem är att jag ska plugga via gotlands universitet och när jag ska gå in på chatten där så får jag ett meddelande om att min brandvägg inte släpper igenom. Då har jag varit på systeminställningar/fildelning osv för att ändra så att jag kan få "personlig webbdelning" men det funkar inte hur jag än gör. Det är låst!! Så nu kommer jag inte åt mina läxor och det är väl i och för sig skönt men...:p Något fel gör jag men vad?

Nu får du förklara lite mer. Är det en webbsida du går in på eller använder du något som IRC eller liknande? Står det något om en specifik port?

Mac OS X brandväggs inställningar hittar du under System Inställningar -> Säkerhet -> Brandvägg. Personlig webbdelning kommer ej påverka detta problem.

Men förklara gärna lite mer hur du ansluter till den här chatten så kanske någon annan kan ge ett specifikt svar direkt. Sitter du bakom någon router eller liknande?

/Adam

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-11 20:24

Oj, nu har det varit mycket ett par dagar med jobbyte och så! Men för att återgå till mitt problem så står det att jag måste typ "aktivera" port 433 (el var det 344 nä). Jag har gått in på System inst. - tjänster- personlig webbdelning (bockat för där) och sedan när jag går in på brandvägg så är det för bockat men inte med en "lysande" blå färg som I-Tunes är. Vad gör jag för fel?

1
Bevaka tråden