Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ansluter man sin Ipod touch mot sin Mobila bredband

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-04 22:43

Idag så har jag bara mobilt bredband från Telenor som fungerar som det ska.
Jag ingen annan internetanslutning. Jag har en Ipod touch idag.

Jag skulle vilja använda min mobila bredband som trådlös internet, så jag kan koppla det till min ipod touch. Min kompis som kör windows har fått det funka men har slarvat bort guiden, har googlat massor men inte funnit något svar.

Alltså jag vill skapa en trådlösa nätverk med min mobila bredband så jag kan koppla min ipod touch åt det.

Någon som vet hur man gör?

Gooodddsppppeeeeddd!

Antar att du har en mac? Då får du gå till System inställningar -> Delning -> Internet delning och välja från ditt 3G modem till AirPort. Sedan ansluta till det nätverket från din iPod Touch.

/Adam

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-04 23:04

Telenor MobilaBredband

Tack för tipset.

Måste säga att ingen får skaffa sig mobilt bb från telenor, fungerar skitt. Det är det segaste som finns i detta värld. Har aldrig fungerat som det ska heller.

  • Medlem
  • Partille
  • 2008-09-05 20:25

Jag fick ett telenor mobilt bredband igår från jobbet (jobbabbonnemang om det är någon skildnad) 7,2mbit (Har inte ritkigt förstått om det är framtidssäkrat till 7,2mbit eller om det är 3,6mbit jag har).

Tänkte bara säga emot dig, jag har tidigare testat tre's mobila bredband (3-4 månadersedan) och det har mycket större usb-enhet, det var väldigt ostadig anslutning.
Nu med telenor har jag en usb-enhet lika stor som en tändare och jag har inte blivit ifrånkopplad en enda gång under 10 timmars användande och hastigheten då jag har mätt på lite olika platser har aldrig legat under 2,5mbit. Jag är mycket nöjd. Tänkte bara dela med mig lite erfarenheter då shuma sågat telenor.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-08 11:22

Bredband är ungefär som att säga att min bil går snabbare än din. Ingen som vet.

1
Bevaka tråden