Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätdel låter i avstängd MDD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidköping
  • 2008-09-04 22:23

Tror jag har ett symptom på att det snart händer en olycka
Det är väl inte helt lovande när en nätdel har ljud för sig när powermacen är avstängd.:tveksam:
Ljudet är ungefär som en arbetande hårddisk och i ett tyst rum hörs det på flera meters håll.
Åker på att byta nätdel det är fastslaget, var mest bara nyfiken på om detta är ett vanligt symptom på MDD ?

/Sloopy

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-04 22:28

svårt att säga.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-09-05 08:19

Fläkten är väl temperaturstyrd via givare och snurrar därför tills temperaturen sjunker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-05 08:36

Jag fick byta två gånger på min gamla MDD, "tickade" var tredje/femte sekund. Har för mig att det gick på AppleCare iaf...

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2008-09-05 11:57
Ursprungligen av Cartman:

Jag fick byta två gånger på min gamla MDD, "tickade" var tredje/femte sekund. Har för mig att det gick på AppleCare iaf...

Det är så som min uppför sig, provade att ha den utan ström i natt när jag satte i den igen imorse kom tickandet tillbaka.

Ursprungligen av Macus:

Fläkten är väl temperaturstyrd via givare och snurrar därför tills temperaturen sjunker.

Det kommer när den har varit avstängd ett tag, direkt efter användning är det inget tickande utan att det kommer efter c:a en timme

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-09-05 13:21

Det är nog en tidsinställd bomb. Den löser ut när garantin har gått ut.

Byt genast!

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2008-09-06 09:00
Ursprungligen av Macus:

Det är nog en tidsinställd bomb. Den löser ut när garantin har gått ut.

Byt genast!

Där har vi det , byter med en gång

1
Bevaka tråden