Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBooks tangentbord till PS3?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, tänkte koppa ett tangentbord till PS3an men finns det någon möjlighet att koppla MacBooks tangentbord till PS3?
tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 03:22

Vadå koppla in macbookens tangentbord till ps3an. Du är medveten att det sitter fast?

Annars kan du använda vilket bluetooth och usb tangentbord som helst för att få det fungera.

Så om du vill ha känslan av MacBooks tangentbord kan du köpa Apples trådlösa tangentbord.

Men macbook har ju bluetooth men att det sitter fast men der spelar väl ingen roll? :S
Går det att "koppla in" via bluetooth på något sätt?

Henkebarn: Ja det kan jag lista ut själv men jag kanske inte är så sugen på att köpa ett helt jävla nytt tangentbord till ps3an för att kunna skiva lite meddelanden snabbare.

Ursprungligen av freedrik:

Henkebarn: Ja det kan jag lista ut själv men jag kanske inte är så sugen på att köpa ett helt jävla nytt tangentbord till ps3an för att kunna skiva lite meddelanden snabbare.

Du har inte något helt jävla gammalt tangentbord att koppla in i PS3:an då?

Ursprungligen av freedrik:

Henkebarn: Ja det kan jag lista ut själv men jag kanske inte är så sugen på att köpa ett helt jävla nytt tangentbord till ps3an för att kunna skiva lite meddelanden snabbare.

Vad är det för ton du håller? VIll du ha hjälp får du ta och skärpa dig.

Mitt tips var seriöst. Vi har väldigt många kunskapsnivåer på det här forumet, allt från totala noviser till fullblodsproffs och när jag läser din fråga har jag ingen aning om hur bevandrad du är i Apples sortiment.

På din fråga är svaret i alla fall "Nej, inte utan sjuka moddar i alla fall" och då har du troligtvis bara ett alternativ: att köpa ett nytt tangentbord.

Tänk över det här och svara mig på om du fortfarande tycker att din attityd är befogad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 22:41
Ursprungligen av freedrik:

Men macbook har ju bluetooth men att det sitter fast men der spelar väl ingen roll? :S
Går det att "koppla in" via bluetooth på något sätt?

Henkebarn: Ja det kan jag lista ut själv men jag kanske inte är så sugen på att köpa ett helt jävla nytt tangentbord till ps3an för att kunna skiva lite meddelanden snabbare.

Hört rykten att du kan slita av tangentbordet på macbooken och sedan koppla in den via en sladd och plötsligt fungerar tangentborder för ps3an. Även skärmen går att koppla bort och koppla ihop till iPhonen har jag läst

Forumet handlar om "Books", Apple MacBooks m.m., eller hur - Apple produkter.

PS3 för oss som jobbar i Applemiljö betyder PhotoShop CS3 .. väl?

En smygande känsla säger mig att det kanske inte stämmer här - det där med PS3.

Betyder PS3 något annat?, och i så fall, varför avhandlas detta här - spelkonsoler av olika slag linjerar väl inte under Hårdvara/Apple ***Book**, eller?
Kanske moderatorn kan förtydliga här? eller förklara sig.

Och hur kommer det sig att akronymer (bokstavsförkortningar) blir ett adelsmärke för dem som inte vill dela med sig (av vad de betyder)? Eller dialogen.

/bert (som inte lagrar akronymer av ålders- och utrymmesbrist)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-02 21:59
Ursprungligen av Bert Nilsson:

Forumet handlar om "Books", Apple MacBooks m.m., eller hur - Apple produkter.

PS3 för oss som jobbar i Applemiljö betyder PhotoShop CS3 .. väl?

En smygande känsla säger mig att det kanske inte stämmer här - det där med PS3.

Betyder PS3 något annat?, och i så fall, varför avhandlas detta här - spelkonsoler av olika slag linjerar väl inte under Hårdvara/Apple ***Book**, eller?
Kanske moderatorn kan förtydliga här? eller förklara sig.

Och hur kommer det sig att akronymer (bokstavsförkortningar) blir ett adelsmärke för dem som inte vill dela med sig (av vad de betyder)? Eller dialogen.

/bert (som inte lagrar akronymer av ålders- och utrymmesbrist)

Han skrev ju faktiskt "koppla den till PS3". Använder man Photoshop så skriver man väll Photoshop CS3? Även om han inte är den trevligaste killen i tråden så tror jag han är smart nog att förstå att man använder tangentbordet på sin dator för mjukvaran i sin dator..
Sen spelar det väll ingen roll om man kör PC eller Mac för det heter väll Adobe Creative Suite 3 för PC också?
Och en sak till... PS3 skulle ju då vara Photoshop 3, vilket är gaaaaanska gammalt, då den sista versionen av Photoshop innan Creative Suite var version 7...

För att svara på ursprungsfrågan så hänvisar jag till vad dom andra har sagt, och det går tyvärr inte att använda datorn som ett USB-tangentbord. Vill du ha ett tangentbord till din Playstation så är det enda alternativet att köpa ett USB eller BT-tangentbord..
Tack för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 00:08

Sjukt underhållande tråd

Bara för att klargöra i tråden. Apples trådlösa bluetooth tangentbord går INTE att använda på PS3.

Ursprungligen av pepparkaka:

Bara för att klargöra i tråden. Apples trådlösa bluetooth tangentbord går INTE att använda på PS3.

Varför inte då?

Ursprungligen av pepparkaka:

Bara för att klargöra i tråden. Apples trådlösa bluetooth tangentbord går INTE att använda på PS3.

Senast idag så skrev jag med mitt BT-tangentbord iaf...

fred på jorden och i den här tråden!

Apples handskakning för att koppla bluetooth tangentbordet följer inte standard. Apple är bara intresserade att få bluetooth tangentbordet att fungera mot sina egna produkter varför en icke standardlösning kan ge fördelar, detta medför dock att en skiftnyckeln slängts i växellådan för alla andra system.

Sedan verkar några fått det att fungera med uppdateringen 2.00 för PS3. Innan dess sågs tangentbordet men gav felkod. Detta ger att Sony lagt till profilen antagligen.

Senast redigerat 2008-09-06 10:39
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-06 10:38
Ursprungligen av pepparkaka:

detta medför dock att en skiftnyckeln slängts i växellådan för alla andra system.

Konstigt att det fungerar problemfritt på windows då.

Ursprungligen av kainen:

Konstigt att det fungerar problemfritt på windows då.

Har du händelsevis bootcamp eller windows på en apple dator så är detta inte samma system som en ren windows pc. Fungerar i Vista t.ex. men kräver uppdaterade drivrutiner för xp eller hackande av register. Detta är inte problemfritt i min bok, men varje person har sina verktyg.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-06 10:56
Ursprungligen av pepparkaka:

Har du händelsevis bootcamp eller windows på en apple dator så är detta inte samma system som en ren windows pc. Fungerar i Vista t.ex. men kräver uppdaterade drivrutiner för xp eller hackande av register. Detta är inte problemfritt i min bok, men varje person har sina verktyg.

Kör inte win på min mac, däremot har jag en windows dator på jobbet (ren pc dator) och det var inga problem att koppla ihop det nya lilla trådlösa med datorn UTAN några drivrutiner till XP.

kainen, I Love u......

*sitter och läser, skrattar och dricker Grådask*

1
Bevaka tråden