Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Coverprogram" alternativt en inställning till windows?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Har ett problem med covers i min iPod tocuh. PÅ alla covers som jag lagt in manuellt så syns dom bara i den låten jag associerade den med.

Ganska irriterande tycker jag. Kan bli lite jobbigt att göra det manuellt så undrar om det finns någon inställning i itunes som gör att om en låt i ett album blir tilldelad ett omslag så blir alla låtar i samma album det också. Det fungerar bra i itunes men inte i min Touch. Hört att det finns program till detta med som tillexempel Corripio och Coverscout, finns det några alternativ för windows?

Tack på förhand!

Du säger att du bara lägger in omslaget på en låt i iTunes, men ändå klarar iTunes att visa omslaget på alla låtarna på det aktuella albumet. Stämmer det? Låter lite konstigt, tycker jag. Beskriv gärna hur du gör detta.

Varför inte markera alla låtarna på albumet när du lägger in omslaget? Då ligger omslaget på alla låtarna, och det visas på alla låtarna i både iTunes och iPod.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du säger att du bara lägger in omslaget på en låt i iTunes, men ändå klarar iTunes att visa omslaget på alla låtarna på det aktuella albumet. Stämmer det? Låter lite konstigt, tycker jag. Beskriv gärna hur du gör detta.

Varför inte markera alla låtarna på albumet när du lägger in omslaget? Då ligger omslaget på alla låtarna, och det visas på alla låtarna i både iTunes och iPod.

Så kanske man kan göra ja.

Nej menar att jag gör såhär.

Letar efter cover att ladda ner från itunes finns inte det så --> Högerklick --> Visa Info --> Bildmaterial --> Lägg till (bild från google)

Det funkar galant i itunes men inte i Ipoden. Där syns covret bara på själva låten jag valt. I coverflow tillexempel funkar det men om jag byter låt i "lodrätt läge" så blir det bara en vit bild med en not på!

Ursprungligen av wannabeee:

...så blir det bara en vit bild med en not på!

Så borde det bli i iTunes också, tycker jag. Förstår inte hur iTunes kan hantera det, om du bara har klistrat in covern i en av låtarna... Hmmm... Måste prova det någon gång...

Men det kommer garanterat att funka, både i iTunes och iPod, om du klistrar in bilden på alla låtarna på albumet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så borde det bli i iTunes också, tycker jag. Förstår inte hur iTunes kan hantera det, om du bara har klistrat in covern i en av låtarna... Hmmm... Måste prova det någon gång...

Men det kommer garanterat att funka, både i iTunes och iPod, om du klistrar in bilden på alla låtarna på albumet.

Fast jag spelar aldrig musik i itunes så vet ej. Anyways, tack för tipset, markerade alla samtidigt och då var det inte längre särskilt jobbigt! Tack somfan

Ursprungligen av wannabeee:

Det funkar galant i itunes men inte i Ipoden.

Ursprungligen av wannabeee:

Fast jag spelar aldrig musik i itunes så vet ej.

Bestäm dig! Först säger du att det funkar i iTunes, att du ser covern på alla låtarna. Sen säger du att du inte vet hur det ser ut i iTunes för att du aldrig spelar låtar där.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Bestäm dig! Först säger du att det funkar i iTunes, att du ser covern på alla låtarna. Sen säger du att du inte vet hur det ser ut i iTunes för att du aldrig spelar låtar där.

Nej men jag menar spelaren funkar inte på samma sätt- I iPoden kan jag bläddra bland covren men om jag väljer någon annan låt än just den jag la till coveret på så blir det bara en bild med en vit not på om jag har en i lodrätt läge.

I itunes så spelar jag bara random musik och då syns coveret alltid men har inte testat att spela som iPoden i lodrätt läge.

Ursäkte för en otydligt skriven text, jag gjorde iaf som du skrev i ditt första inlägg och det funka! Tusen tack!

1
Bevaka tråden