Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Datorns installerade grafikkort stöder inte Photo Booth"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när jag äntligen lyckats få Skärmdelning att fungera med mina macar (iMac & MBA), så tyckte jag att det skulle vara kul att prova om man kan se webbkameran hemma hos dig via Skärmdelning, men icke, får då följande meddelande:

"Datorn installerade grafikkort stöder inte Photo Booth".

Jag ska också notera att webbkameran fungerar perfekt hemma på iMacen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-04 10:29

Tror att det är PhotoBooth som inte vill. Prova ett annat program som kan visa kamerabild, tex QuickTime.

Tack, det funkade med iChat. Men hur ska man lösa problemet med Photo Booth?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-04 10:35

Det gör du inte, PhotoBooth fungerar inte över Skärmdelning. Vad jag vet..

Ursprungligen av Creops:

Det gör du inte, PhotoBooth fungerar inte över Skärmdelning. Vad jag vet..

Jaha okej.

Men vänta nu, för nån vecka sen läste jag en nyhet om att en tjej hade fått sin dator stulen, och då hade hon använt Skärmdelning för att kunna ta bilder på tjuven, då måste hon ha använt Photo Booth?

Här är artikeln:
Using Back to My Mac… to Catch a Thief! — RoughlyDrafted Magazine

"Even without an ideal network connection, the owners have been able to start screen sharing sessions, access their files, remove sensitive data, change passwords, and even take pictures of the thief using Photo Booth."

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-04 10:53

Tror det fungerar med VNC dock.. Prova med det.

Ursprungligen av Creops:

Tror det fungerar med VNC dock.. Prova med det.

Provade precis med det, och då fungerar det. Men vad är skillnaden mellan VNC och Screensharing, samma "program/ruta" kommer ju upp när man skriver in vnc:// istället för att gå in via Skärmdelning.

1
Bevaka tråden