Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swedbank och iPhone funkar tillsammans

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Rätt kul att veta när man ska dra utomlands, nu kan man lämna datorn hemma och istället använda iPhone och den lilla dosan för att sköta bankärenden under långsemestern...

Fungerade bra med Nordea också

Bara det att när man använt sin iPhone med gprs/Edge utomlands, har man inga pengar kvar på banken på grund av dom hutlösa ockerpriserna på roaming.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-07 09:53
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Bara det att när man använt sin iPhone med gprs/Edge utomlands, har man inga pengar kvar på banken på grund av dom hutlösa ockerpriserna på roaming.

Tur att det finns Wifi utomlands då

Funkar med SEB också!

Ursprungligen av waehlby:

Tur att det finns Wifi utomlands då

He he, det är sant.

Åkte på charter med Fritidsresor i sommras. När jag kom hem igen fick jag fylla i en utvärdering om resan, och valde att under "övrig info" informera om att jag tyckte alla Fritidsresors hotell borde utrustas med WiFi på rummen.

Min sambo såg inte riktigt glädjen med att ha tillgång till internet på semestern, men där går våra åsikter isär.

Handelsbanken borde också fungera, med skraplotten. Eller?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-10 13:53
Ursprungligen av rikard.agren:

Handelsbanken borde också fungera, med skraplotten. Eller?

Ja, det gör det.

Länsförsäkringar bank funkar oxå utmärkt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 12:40

Nu skall swedbanks mobila sida vara anpassad till iPhonen

www.swedbank.se/mobil

Internet- och telefontjänster

Senast redigerat 2008-07-24 13:01
Ursprungligen av marcus1976:

Länsförsäkringar bank funkar oxå utmärkt.

Jag får det inte att funka på Länsförsäkringar, har satt på "acceptera cookies alltid" men inloggningssidan är "död", kan inte fylla i nåt.

Vad har jag missat?

Hur f-n fick Swedbank in Flash i iPhonen på bilden i PDF:en???

http://www.swedbank.se/sst/www/inf/out/fil/0,,606339,00.pdf

Ursprungligen av PhotoJoe:

Hur f-n fick Swedbank in Flash i iPhonen på bilden i PDF:en???

http://www.swedbank.se/sst/www/inf/out/fil/0,,606339,00.pdf

Ja det var en bra fråga

Det verkar inte som det är nån form av FlashLite heller. Det borde ju isåfall haft en annan logga för att inte förväxlas med vanliga Flash.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 16:47

Tycker GUI:t ser ut som gamla mobil sidan. Stämmer verkligen bilderna med verkligheten ?

Någon som kan posta lite screenshots från en riktig iPhone ?

Jodå, om man surfar dit med en iPhone så ser det lika vackert ut som på pdf'en. :-). Jag tror servern känner vilken browser man har - är det SafariMobile så pumpas den vackra specialsajten upp. Alla andra får den gamla fula

Ursprungligen av jnx:

Tycker GUI:t ser ut som gamla mobil sidan. Stämmer verkligen bilderna med verkligheten ?

Någon som kan posta lite screenshots från en riktig iPhone ?

Då kanske jag skulle byta till Swebank:cool:

Det som jag testade såg ut exakt sådär.

Om man vill pröva den i vanliga Safari så kan man göra så här

1. I inställningar --> Avancerat och kryssa i "Visa utvecklarmenyn i menyraden" (Safari 3.0 eller nyare)

2. "Utvecklare" i menyraden "Användaragent" --> "Mobile Safari 1.1.3 — iPhone"

3. Gå in på www.swedbank.se/mobil så blir det som på iPhone

/Adam

Tack för det Swedbank. Det hade jag verkligen inte väntat mig, men jag lyfter på hatten.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 21:00

Mn ack så fult GUI, ICA Bankens sida var mer iPhone än swedbanks.

Ursprungligen av jnx:

Mn ack så fult GUI, ICA Bankens sida var mer iPhone än swedbanks.

ICA Banken har en helt iPhone-anpassad version. Det är kundservice det!

Ursprungligen av glamDring:

ICA Banken har en helt iPhone-anpassad version. Det är kundservice det!

De var rätt snabba ute med den också, inte långt efter att den släpptes i Sverige.

btw så här kan det se ut.

View port koden i Swedbanks iphone version är tyvärr felaktig och jag har skickat ett mail till dom hoppas att dom ändrar koden till följande:

<meta name="viewport" content="width=device-width; initial-scale=1.0; maximum-scale=1.0; user-scalable=0;"/>

Hur loggar man in på swedbanks sida? Jag har en dosa men ingenstans ser jag en kod jag ska skriva i min dosa.

Ursprungligen av generuss:

Hur loggar man in på swedbanks sida? Jag har en dosa men ingenstans ser jag en kod jag ska skriva i min dosa.

https://internetbank.swedbank.se/SecurityServer/SecurityServer?TDEApplName=TDEApplIdentifiering&_flow_id_=LISTA_IDENTIFIERINGSMETODER_CLIENT&_new_flow_=true&firstReq=true&erendeid=PWrrZq5yzmlcxYgT%2BLFMjtDQ%2B0o6W0JANjRmMjAwNjg6dptfRg%3D%3D <-- fungerar inte den där sidan? Du skriver ditt personnummer, väljer säkerhetsdosa, och sedan får du använda dosan för att logga in - därefter måste du välja en personlig kod, samt aktivera Mobil-banken (tror jag det heter) för att kunna använda Swedbank i din Iphone. Till Iphone-sidan kan man enbart använda sig personliga kod, vilket gör det hela mycket begränsat.

Ja, visst kan man inte betala räkningar eller göra överföringar till andras konton på iPhone-sidan?
Då kan man väl säga att det hela blir rätt meningslöst...

Ursprungligen av theplague:

Ja, visst kan man inte betala räkningar eller göra överföringar till andras konton på iPhone-sidan?
Då kan man väl säga att det hela blir rätt meningslöst...

Jag tycker fortfarande att det är en bra tjänst. jag brukar föra över pengar från sparkonton till mitt VISA-konto efterhand för att inte riskera något. Så att jag på en resa kan föra över pengar till VISA-kortet är riktigt trevligt.

Hade jag kunnat göra mer än att kolla saldo, föra över pengar mellan konto och dylikt via mobil-sidan hade jag inte vågat ha den tjänsten (paranoid? ).

Resten kan jag fortfarande göra via deras vanliga sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 11:39

Hoppas att motsvarande kommer till Nordea också, det hade varit alldeles för bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 11:01

Hur sjutton gör ni för att logga in på Swedbanks iPhone-sida? Jag lyckas verkligen inte. Blir bara felaktig inloggning. Jag slår in mitt personnummer, med sekelsiffror, och slår in min personliga kod. Men det fungerar inte. Jag har provat att skriva mitt personnummer med och utan bindestreck, jag har provat att skriva min personliga kod med stora och små bokstäver. Känns som att jag provat allt, men jag kommer inte in.

Nån som lyckats som vill berätta hur de gjorde?

Gjort precis så, skrivit personnumret, med sekelsiffror, i en följd, och sen min personliga kod, exakt så som jag valde den, alltså viktigt med stora och små bokstäver. Fungerar kanon. Kanske fel kod du använder? Prova att byta.

Bevaka tråden