Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasigt grafikkort/logikkort?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 14:47

Som så många andra främst i USA rapporterat så gav även min MAcBook Pro 2,2 (med nividia kortet) upp i går. Vid uppstart är skärmen helt svart även om jag hör uppstartsljudet och man hör också att datorn i övrigt är igång. Fungerar heller inte att koppla till en extern skärm, då går den externa automatiskt direkt in i viloläge

Garantin gick så klart ut för två månader sedan och jag fasar nu att det är Logic Board som måste bytas ut. Har testat tipsen från Apple att hålla ner olika tangenter för att reseta PRAM och allt vad det heter men skärmen har bestämt sig för att inte vakna!

Några andra tips vore väldigt välkomna. Är det någon annan som drabbats av detta och kan det kanske vara något annat än just trasigt Logic Borad som jag hört kostar över 9000 kr att byta ut.

Stort tack på förhand!

Mikael

Försök sätta en rubrik som tydligt talar om vad tråden handlar om. "Då har det till slut hänt mig också!" säger inte så mycket om vad tråden handlar om.

Och det finns redan trådar om det här felet på MacBook Pro, t.ex den här:
http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/246601-macbook-pro-med-defekt-nvidia-ligger-vi-illa-till-nu.html

Stänger här.

Senast redigerat 2008-09-03 16:31
1
Bevaka tråden