Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal reklam för datorer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns inget riktigt forum för följande tips om reklam för datorer sedan datorns barndom, kolla länken ifall du söker info om detta:

101 Classic Computer Ads - Boing Boing Gadgets

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 13:58

-det bättre alternativet!

Det här är en personlig favorit som inte fanns med.

Olle, hur motiverar du placeringen av den här tråden i forumet "Datalagring - Lagringsmedia"?

Jag skulle nog vilja flytta den här till Loungen - med nackdelen att alla inte kan läsa den...

Kan någon föreslå ett annat underforum där den här tråden passar?

Jag är tråkig och föreslår Loungen. Här hör den inte hemma ALLS.

OK, Loungen blev det.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

OK, Loungen blev det.

Helt OK, det är bara så att ibland är det svårt att bedömma vad som passar i olika trådar. Jag tror att jag valde "Datalagring & Lagringsmedia" med tanke på att all gammal data som finns omnämnd i dessa reklamanonnser just "lagrades" på diverse platformar eller så... men skit samma det är bara bra att den flyttas... fast räkna med att jag och många andra inte alltid tänker som administratörer, ok - gjorde vi det så skulle ni bli överflödiga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-03 14:38

Macfeber skriver idag om Erik Saxens målningar från 1987 i reklamkampanj till Macintosh SE.

Originalmålningarna är till salu!

myoldmac.net - Swedish Macintosh SE advertisement campaign artwork - Buy it!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 14:24

grymt bra sida - mycket gamla sköna lösningar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-02 16:27

99,6 %

Apple hade väl en reklamkampanj om 99,6 % nöjda användare, kan det varit mitten 90-tal? Var det enbart en svensk kampanj, hittar inget på Google. Någon som minns?

1
Bevaka tråden