Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta bilder på er ljudanläggning till datorn

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-09-02 17:16

Hej!

Tänkte att vi skulle posta bilder på våra ljudanläggningar till våra datorer i denna tråden samt skriva lite info om anläggningarna.

Här är min anläggning som jag nyss installerat:

Anläggningen är en NAD 7140 på 2x40w. Högtalarna är Dali 202. Datorn är en Intel iMac 20" 2.16Ghz C2D.

Ganska bra tryck i maskinen kan jag säga Slår vanliga datorhögtalare med hästlängder.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-02 23:10

40st som läst? Är det ingen av er som har ljudsystem till datorn?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-03 00:04

Det kommer nog bilder. Men folk vill väl hinna städa skrivbordet innan man tar bilder!
Själv kommer jag bara sukta i tråden så länge, sitter för närvarande med hörlurar - och dom är inte värda en bild

  • Oregistrerad
  • 2008-09-03 01:10
Ursprungligen av IngoX:

Det kommer nog bilder. Men folk vill väl hinna städa skrivbordet innan man tar bilder!
Själv kommer jag bara sukta i tråden så länge, sitter för närvarande med hörlurar - och dom är inte värda en bild

Haha. Jodå klart. Upp med bilder. Alla anläggningar är värda att posta bilder på.

Jag städade mitt skrivbord på 8 min Och tro mig, totalt överbelamrat med precis ALLT som inte ska vara där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 11:29

Streamar musik från både Minin och MBP till min NAD anläggning med ett par vita högblanka Argon lådor.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-03 11:51
Ursprungligen av Laroche:

Streamar musik från både Minin och MBP till min NAD anläggning med ett par vita högblanka Argon lådor.

Snygga

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-03 12:21

Vid datorn, som är en PM G5 2x2GHz, har jag ett par Logitech för 99:- efter tips från detta forum. Låter bättre än vad priset säger.

I köket står en Tangent Uno, kopplad till en Airport Express. Mycket bra ljud i denna lilla spelare.

Och i TV-rummet, där den mesta lyssningen sker, så matas en Marantz 8002 med ljud och bild från en Apple TV. Högtalarna är ett par gamla Genexxa, men skall bytas till Monitor Audio Silver RS8 snart. Centern är en Monitor Audio Silver RSLCR. Även min PS3 är kopplad och kan streama från min G5:a

  • Oregistrerad
  • 2008-09-03 12:39
Ursprungligen av MatsOlov:

Vid datorn, som är en PM G5 2x2GHz, har jag ett par Logitech för 99:- efter tips från detta forum. Låter bättre än vad priset säger.

I köket står en Tangent Uno, kopplad till en Airport Express. Mycket bra ljud i denna lilla spelare.

Och i TV-rummet, där den mesta lyssningen sker, så matas en Marantz 8002 med ljud och bild från en Apple TV. Högtalarna är ett par gamla Genexxa, men skall bytas till Monitor Audio Silver RS8 snart. Centern är en Monitor Audio Silver RSLCR. Även min PS3 är kopplad och kan streama från min G5:a

Frän tv. Vill du byta med mig? Har tröttnat lite på min 28" widescreen tjockis

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-03 12:45

Den är inte så dyr. Finns på swedx.se

  • Oregistrerad
  • 2008-09-03 12:58
Ursprungligen av MatsOlov:

Den är inte så dyr. Finns på swedx.se

Hehe. Ska nog satsa på projector faktiskt. Och såna där fina gardiner på sidorna precis som de har på bio Får fota ljudet till min ibook sen. Är lite maffigare än det till imacen

Billig ljudanläggning, som följde med min billiga DVD-spelare, men den är iallafall bättre än de inbyggda högtalarna i MacBooken som knappt hörs... Kopplade till en Airport Express.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-09-07 13:54

Word Vanilj
Med begränsad ljudbudget känner jag att det får bättre verkan som ett par lurar som ger så mycket mer ljudkvalite jämfört med ett system för samma summa.

Mina trogna Grado SR-80 med olika pads.

1
Bevaka tråden