Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död optisk enhet i sprillans macbook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Döm av min besvikelse när jag för första gången skulle använda den optiska läsaren på min svarta macbook. "tjicktjicktjickmeeep" sa den, och spottade ut skivan. Det spelar ingen roll vilken skiva jag stoppar in, alltid samma. Nån som vet vad det beror på? Antar att det är hårdvarurelaterat, men jag har inte tid att vara utan min dator, jag behöver den desperat. Någon som vet en "quick fix"?

Kör 10.5.4, c2d 2,4, om det nu kan vara till någon hjälp.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-02 21:50

Att den spottar ut är förmodligen en dålig enhet. Lämna in den är enda tänkbara tyvärr eller köpa en extern.
Såg att du bor i Stockholm så du har ju ett par ställen att välja på, men för att inte vara partisk så rekommenderar jag ingen speciell

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-02 22:18

jag har samma problem

efter att ha set era svar här så går jag och lämnar in min imorgon, hade precis bäddat ner mig med en dvdbox oh den bärbara... men icke.

vem ska man vända sig till då? köpt på dustin.

jag vill inte få den reparerad, jag vill få hårddisken flyttad till en ny. jag vet ju inte vad de gjort med datorn för att den ska vara paj från början.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-02 23:00
Ursprungligen av erikerikerik:

vem ska man vända sig till då? köpt på dustin.

jag vill inte få den reparerad, jag vill få hårddisken flyttad till en ny. jag vet ju inte vad de gjort med datorn för att den ska vara paj från början.

Tyvärr så kommer det inte hända. När datorn har varit inne för tre stycken större reparationer, infattar inte top case eller dåliga kablar, så kan man få den utbytt. Men när den är ny, och CD-läsaren inte fungerar så är det reparation som gäller. Den fungerar ju i övrigt eller hur?
Skulle vara ekonomiskt ohållbart både för Apple och Återförsäljare att DOA dom burkar som har någon defekt del när den är ny.

Dustin utför inte service, du ska gå till en Auktoriserad Service Verkstad. Här kan du lista dom AASPs som finns i Sverige Hitta Apple-resurser

(Okej jag rekommenderar Macrent, så klart:cool: )....

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-02 23:45

Hur lång DOA är det på en MB?

Ursprungligen av gurrizz:

Hur lång DOA är det på en MB?

Vad menar du med det?

DOA betyder Dead-On-Arrival, dvs att den är "död vid ankomsten", dvs har så pass stora fel att det inte är lönt att reparera, utan den blir utbytt i stället.

1
Bevaka tråden