Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Centralt Trådlöst nätverk + Airport Express + Skrivare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en till synes enkel fråga: Vi har trådlöst bredband i vår bostadsrättsförening och nu vill jag koppla in en skrivare, trådlöst via en Airport Express, till våra datorer. Kan jag göra detta och hur gör man då jag inte får det att fungera utan att byta trådlöst nätverk mellan föreningen (internet access) och Airport Express (trådlösa skrivaren)?

Tack

// Daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 23:04
Ursprungligen av danielka:

Hej,

Jag har en till synes enkel fråga: Vi har trådlöst bredband i vår bostadsrättsförening och nu vill jag koppla in en skrivare, trådlöst via en Airport Express, till våra datorer. Kan jag göra detta och hur gör man då jag inte får det att fungera utan att byta trådlöst nätverk mellan föreningen (internet access) och Airport Express (trådlösa skrivaren)?

Tack

// Daniel

Genom att konfigurera din Airport Express så att den inte skapar ett nytt, eget, nätverk utan istället ansluter till föreningens. Konfigurera bara om Airporten!

Just nu försöker jag att koppla ihop allt med en Airport Extreme men AE och föreningens trådlösa router synkar inte. Hur ska jag koppla ihop dessa - först föreningen och sedan min AE eller köra min AE och sedan via föreningen, trådlöst, ut på nätet?

1
Bevaka tråden