Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begagnad Macbook - gjorde jag ett bra köp?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-09-01 20:30

Hej

Är helt ny på denna sida och om 2 dagar är jag även mac andvändare för första gången!

Jag tänkte bara fråga om jag gjort ett ok köp eller om jag gjorde bort mig och skulle ha satsat pengarna på något bättre.

"Macbook 2.0 GHz inköpt augusti 2006. Använd i stort sett dagligen men är i gott skick förutom att den inte går att koppla till dvi kontakten på externa bildskärmar via minidvi-till-dvi-adapter pga ett elfel. Att ansluta till en VGA-kontakt via minidvi-till-vga-adaptern går dock utmärkt.
Inköpt på applestore med dåvarande standardkonfiguration 512 MB RAM och 60 GB HD. Är dock uppgraderad till 2GB RAM och 160 GB HD.
Är även utrustad med Superdrive, dvs CD och DVD brännare.

Originalförpackning och alla tillbehör(kontakt, återställningsskivor) medföljer. Återställningsskivorna är för OSX 10.4.6 (Tiger), men jag kan levererara macbooken med leopard om så önskas.
Skickas med rek postpaket. Frakt betalas av köparen. Varan skickas efter betalning på mitt bankkonto."


Priset hamnade på 5700:-
Är det okej för den?

Tacksam för svar!

En fin dator. Jag har själv en macbook från 2006 (ungefär) och den har bara 1.8 ghz intel duo core men är dock uppgraderad till 2gb RAM med. Det där med dvi verkar konstigt. Jag har själv mini apple kontakter som fan, den från dvi till div och vga till div (som jag kör just nu) och den från datorn till TV via s-video. Du borde iofs be om leopard och en rensning av datorn. Priset verkar resonligt. Jag köpte min för 5 och 5 själv. Den hade ju dock 1.8ghz som jag sa. Nej, men jag tycker du ska vara nöjd med den är fin och kommer nog passa. Mac är helt underbart, välkommen till det bästa forumet för nya macanvändare! Ha så kul!

  • Medlem
  • 2008-09-01 21:26
Ursprungligen av Vahid:

Hej

Är helt ny på denna sida och om 2 dagar är jag även mac andvändare för första gången!

Hej och välkommen till 99.se!

Tänk gärna på att ge dina trådar en rubrik som beskriver frågan. ANnars blri det svårt att förstå vad det handlar om. (Ändrar från nåt betydligt otydligare.)

Admin

Välkommen hit Vahid !
Att köpa en Mac är väl alltid ett bra köp ?
Hoppas du får kul med din nygamla dator.

Skriv gärna lite i den här tråden=
http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/23186-upprop-r-switcher-28.html
Det är intressant att läsa de andras inlägg också, du har 1.097 att välja mellan !

1
Bevaka tråden