Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiering av filer på 10 Gb avbryts, behörighetsproblem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-31 20:18

Försökte utföra en kopiering av 10 GB filer men efter halva mängden avslutades det hela med att en dialogruta med texten att jag saknade tillräckligt med behörighet. Jag har ju ett konto med admin rättigheter så jag vet inte hur jag ska lösa det hela. Någon som har ett förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-31 21:49

Ge oss mer info.
Vart ifrån till vart kopierar du saker?
Vad är det för saker du kopierar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-31 23:48
Ursprungligen av paxx:

Försökte utföra en kopiering av 10 GB filer men efter halva mängden avslutades det hela med att en dialogruta med texten att jag saknade tillräckligt med behörighet. Jag har ju ett konto med admin rättigheter så jag vet inte hur jag ska lösa det hela. Någon som har ett förslag?

Gå in i skivverktyget och reparera behörigheterna, kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-01 09:08
Ursprungligen av bengtb:

Gå in i skivverktyget och reparera behörigheterna, kanske?

Nej. Om det handlar om användarens filer, foton, musik osv så händer det ingenting när man reparerar behörigheterna. Den funktionen kollar bara behörigheterna på program som är installerade med Apples Installerare eller som installerades som del av Mac OS X.

Vad får du för meddelande i programmet Systemmeddelande?

Försöker du kopiera stora filer till en FAT32-disk (Windows-formaterad). Det formatet klarar inte mer än max 4 GB per fil.

Använder du USB? Var beredd på lite voodoo i kablarna... Testa FireWire om du har.

Förmodligen stannar kopiering på en eller flera mapar/filer som har andra rättigheter än övriga filer. Enklast är att kopiera en del av allt material i taget tills du hittar den eller dom filer som krånglar.

1
Bevaka tråden