Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externa hårddisklådor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-31 23:38

Har sökt med ljus och lyckta på nätet och dom flesta forum... men det var då själva f...

...letar efter en hårdisklåda för 3.5" SATA hårdiskar med FW400 eller 800 (och USB vore ju bra men inte nödvändigt) men gått bet på just denna kombo...

Alla andra typer verkar finnas typ IDE, SATA, 2.5", eSata, FW mm i alla jädrans kombinationer men just detta hittar jag inte... suck

Finns det nån som vet var jag hittar just en sån låda?
3.5"
SATA internt
FW

Tar tacksamt emot alla tips...

Macpower - External Hard Drive Enclosures, RAID, NAS, Dynamic Digital Signage, Network Media Players (exempelsvis Pleiades Super Combo) eller WiebeTech Micro Storage Solutions - FireWire and USB Hard Drives

Det säljs lite varstans, Kullander & Kullander säljer Pleiades bl.a. Den som söker skall finna!

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-09-01 00:43

Jupp, tack... dom har jag hittat men till vilket pris?
Dom IDE och SATA till USB lådor jag hittat och använder idag ligger på en 2-300 spänn men ska man ha FW måste man tydligen hosta upp 1400 eller mer...
Trodde ju att en enkel låda skulle finnas till ett vettigt pris men men... lol

Det är kombinationen SATA till Firewire som är dyr och ovanlig. Prestandamässigt är FW800 till SATA betydligt snabbare än USB2 till SATA.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-09-01 10:04

Yes Sir, men behöver ju inte nödvändigtvis vara FW800, även en FW400 skulle ju duga då ja ju skulle nöja mig med USB om jag bara fick det att funka som bootable... vilket det ska på en intelmac men jag lyckas då inte.

Se denna tråd: http://www.99.se/mac-os-x/250054-skapa-extra-startup-h-rddisk.html

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-01 10:34

Det kanske blir billigare (och bättre) att köpa en disk som redan sitter i en sån låda.
En WD MyBook med trippelinterfejs kostar inte så värst mycket.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2008-09-01 11:31

Denna:
http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=35HD-K

Har tidigare funnits hos Dustin home - Hemelektronik på Internet - 222 Men den verkar har utgått. Kolla om dom kan ta hem den? Har själv en sådan. Kostade ca 800:-

/N

Oxford 924-chippet är personligen det jag vill åt, det borgar för god kvalitet.

1
Bevaka tråden