Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT´s första direktsändning

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Klockan 15 idag så sänder vi nyhetsändningar från SVT´s regionala nyhetsprogram... ca: 3-5 minuter långt. Göteborg är som alltid (?) först inom SVT
Programledaren är naturligtvis macnörd som alla vi andra... eller hur Lasse

www.svt.se/vastnytt - klicka på knappen för sändningen klockan 15:00 - formatat är RealVideo

Olle

  • Medlem
  • Skövde
  • 2002-11-18 15:01

Tekniska problem?
Funkar inte för mig.

Vi blev 10 minuter försenade denna första gången och så kan det gå första gången... kan bara bli bättre.. vi fortsätter med dessa sändningar alla vardagar klockan 15... kul att vara före nollåttorna, dvs. rapport och aktuellt.

Olle

Du är en elak och gemen Göteborgare Olle, det gillar jag

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Du är en elak och gemen Göteborgare Olle, det gillar jag

Men så har jag också Smålänska rötter från Madesjö (Växsjö), men OK det var i början av 1900-talet som denna skräddarsläkt spreds runt jorden

Kunde ni inte valt att sända i något roligare format än Real? Typ Quicktime är trevligare tycker jag.....

Vilken är tidsplanen för resten av Sverige?

Kul! Synd att ni inte använde någon valfri standard codec istället dock. (som ger bättre kvalité dessutom) Dessutom skulle ni spara en hel del pengar

Olle: ah, då förstår jag

Vet inte om det existerar en tidplan... att SVT väljer RealVideo har jag bråkat om de senaste 6 åren och det är inte uteslutet att man kan komma att byta. Jag har lämnat in ett förslag om detta och det har betraktas så pass intresant att IS-staben nu tagit över för att utreda vad den ekonomiska vinsten kan bli. Som jag lärt mig så tar Real betalt per ström, Microsofts eget är gratis för första strömen men kostar sedan pengar och Quicktime streaming är helt gratis, dvs. inga licensavgifter. I en tid då SVT ska spara många miljoner så har förslaget nu tagits på alvar.

Mvh,
Olle Jonsson

[ 18 November 2002, 19:22: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

Kul att det händer något. När det gäller QT streaming så finns den ju (via Darwin Streaming Server) på alla plattformar.

Dom får gärna kontakta mig om dom har några frågor.

1
Bevaka tråden