Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport/ Leopardproblem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
jag uppgraderade nyligen min imac till leopard, vilket ledde till att airport verkar ha slutat fungera helt, dvs datorn hittar inte det trådlösa nätverket som jag använder för min internetuppkoppling. Efter att ha googlat lite har jag förstått att detta har drabbat ganska många som uppgraderade, hittade också några lösningar, som dock inte har fungerat. Någon som sitter på en lösning? Jag har kört systemuppdatering...

Senast redigerat 2008-08-31 23:17
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-04 14:30

Har du provat att göra factory reset på din airport och se om den kan hittas då med airport utility?

Ursprungligen av d99gnu:

...göra factory reset på din airport...

Du menar Airport basstation, förmodar jag. Men det finns ingenting i frågeställningen som säger att det är en sådan han använder... Han har kanske en helt annan basstation/router.

Några frågor till trådskaparen:
Har du andra datorer som använder samma trådlösa nätverk, och som fortfarande fungerar?

Ge gärna en liten beskrivning av hur ditt nätverk ser ut, och vilka olika enheter som ingår där.

Och berätta gärna vilka åtgärder du redan har provat, så slipper du få tips om dessa igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-04 17:36

Ja, det är ju lurigt med namnen där. Menar han Airport (på iMacen), Airport Express eller Airport Basstation?

Vilken build av Leopard är det? ("bygge")

Jag menar airporten på min imac Mitt nätverk består av en dlink router och två bärbara vistamaskiner förutom min egen imac. De två bärbara har inga problem med nätverket, och det jag har testat är att helt enkelt uppdatera alla program som går via programuppdateraren. Eftersom airporten krånglade för många i leopard innan apple fixade det trodde jag att en enkel programuppdatering skulle lösa det hela, men icke. Jag har också laddat ner en uppdatering manuellt, som heter Keychain...nånting1.0, eftersom denna sas vara lösningen på alla eventuella problem som uppstod med airporten när man hade skaffat leopard. Ett annat tips jag fått är att ta bort vissa filer ur biblioteket, appleairport2.kext till exempel, dessa filer finns dock inte på min dator. Jag har version 10.5.4 av leopard.

Om du öppnar "om den här datorn" och sedan klickar en gång på texten "version 10.5.4" så kommer du få information om vilket bygge din Leopard har.

Varför jag frågar är pga att min macbooks airport aldrig funkade i Leopard av ett visst bygge. Tänkte det kunde vara något liknande.

9E17 var bygget...

1
Bevaka tråden