Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HTPC med frontrow, lite frågor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-31 16:46

Håller på att göra en HTPC av en macmini och skulle gärna ta emot lite tips och råd på hur man simplast löser det. Frontrow är en smidig lösning, men jag vet inte om den kan göra allt jag vill.

Tanken är att den ska kunna hantera följande
foton, musik, film, webradio, youtube
Det ska även enkelt gå att flytta material till datorn för att spela upp, gärna via nätverk och usb.

Är inte överdrivet insatt i frontrow, men det fungerar väldigt bra med fjärrkontrollen. Har tidigare erfarenheter av xbox mediacenter på macen, men det fungerar sämre med fjärren, går inte att backa ut från alla menyer exempelvis. Om det finns en bra lösning för fjärrkontrollen hade det varit kanon.

Hur är det med frontrow, måste filer ligga i bibliotek, eller går det att få den att läsa in från en bestämd mapp på något enkelt sätt? Skulle vara perfekt att ha en nätverksmapp och en usb-mapp till exempel.

Xbox media center svalde näst intill alla format, tar frontrow allt quicktime tar? Så man klarar sig långt med perian exempelvis?

Webradio skulle vara smidigt att kunna lägga in som ett par favoriter, hur gör man lättast något sådant? Hittade inte någon webradio i frontrow.

Vad ska jag göra för att få hyfsad youtubefunktionalitet? Hade varit helt okej att ha ett extra program bara för det, men vill ju få något som är vänligt för tv-soffan, dvs, mindre plotter och stora videorutor som standard.

XBMC är en mediaplatform för XBOX, du kanske känner till den?

Finns till mac, verkar jättebra! Tror den klarar allt det du skriver om!

XBMC Media Center // Home //

de skrev han ju att han provat? och att de inte riktigt fyllde hans krav.... eller läser jag helt fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-31 20:48
Ursprungligen av =JoNaZ=:

de skrev han ju att han provat? och att de inte riktigt fyllde hans krav.... eller läser jag helt fel?

Du läste helt rätt.
För att förtydliga, XBMC gör allt jag vill, men fungerar inte perfekt med fjärrkontrollen, därför vill jag lösa det genom frontrow, som jag tyvärr inte är så insatt i.
Skulle därför behöva hjälp med hur man löser mina behov genom frontrow, alternativt ett sätt att få fjärrkontrollen att fungera bättre till XBMC.

Ursprungligen av Ajohansson:

XBMC är en mediaplatform för XBOX, du kanske känner till den?
Finns till mac, verkar jättebra! Tror den klarar allt det du skriver om!
XBMC Media Center // Home //

I mitt första inlägg står det att jag har erfarenhet av XBMC på mac, men att det inte fungerar helt perfekt.

Jaha! Ber om ursäkt, trodde du menade att du hade erfarenhet av inbyggda mediacentrat på Xboxen, skumläste lite för snabbt, och kopplade inte att Xbox Media Center = XBMC.

Ursäkta mig!

1
Bevaka tråden