Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre aktiva medlemmar ifrån Göteborg...

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...är allt vi behöver för att sätta fart på det här forumet.

Sökes:

  • Aktiv 99mac medlem

  • Boende i eller nära Göteborg

  • Handlingskraftig

  • Gillar att driva projekt

Jag vill att 99mac ska bli en aktiv förening för våra medlemmar i västsverige och att man på några månader ska försöka få ihop 150 medlemmar till en 99mac Expo t ex. En aktivitet i månaden vore inte dumt om man kunde ordna!

Jag bor 15 mil från Göteborg och kan inte staden. Men jag hjälper gärna till om det behövs. Självklart ska jag försöka komma på så många träffar som möjligt.

[ 03 September 2002, 18:33: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Oregistrerad
  • 2002-09-04 13:17

Jag bor i stan och är väl inte känd för min oföretagsamhet direkt

Dock hoppas jag att denna regionsinfdelning gäller bara praktiska saker som aktiviteter etc. Jag vill ju se ett enat 99mac.com.

Och så vill jag ha en häftig titel oxå. County General Overlord of Apple-related Supervision.
Sen vill jag även ingå i Joint Chies of Staff.
And I want a bigger office!
And I want a new car!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:
Och så vill jag ha en häftig titel oxå. County General Overlord of Apple-related Supervision

Jag flyttar vartsomhelst för den titeln. Kanske inte Malmö men annars vartsomhelst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-04 13:37

Vad sägs om titeln generalfältmarskalk?

Jo - bor i Göteborg faktiskt jag med

) Sådeså - skulle vara kul att dra igång nåt !!

Ide till en månadsaktivitet :

Skruva isär min gamle 6200 som står och skräpar och se om vi kan knöka i en G4:a, vi vore först i världen - jag lovar

/ Daniel

  • Oregistrerad
  • 2002-09-04 14:45

Nu bor jag inte i Göteborg ifos, utan en bit utanför(4 mil) men det tar bara en halvtimme att dra in till la stada.

Naturligtvis drar jag mitt strå till stacken och kan vid behov hjälpa till vid diverse regionala arrangemang.

Men jag tänker inte vara med och bygga om nån j-vla 6200

[ 04 September 2002, 14:46: Meddelandet ändrat av: bjotob ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-04 18:01

Jag är djäkligt bra på att delegera uppgifter, dessutom bor jag oförskämt centralt... Kan tänka mig en mer modest titel än mina förortsgrannar dock (

) tex. ambassadör... Träffas oftast på toppen av skansberget där jag kastar ut virussmittade versioner av XP på Win anhängare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-04 18:02

Jag flamsar en del med...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:
Och så vill jag ha en häftig titel oxå. County General Overlord of Apple-related Supervision.
Sen vill jag även ingå i Joint Chies of Staff.
And I want a bigger office!
And I want a new car!

Den titeln låter inte helt fel. Om man även får en 5:a i vasastan med studentrabatt så är jag garanterat med!

//fredrik

Som jag skrev i mitt första inlägg så behöver vi ett team på tre personer som kan aktivera medlemmar i Göteborg på ett trevligt sätt (och hitta nya medlemmar).

  • Oregistrerad
  • 2002-09-06 09:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Som jag skrev i mitt första inlägg så behöver vi ett team på tre personer som kan aktivera medlemmar i Göteborg på ett trevligt sätt (och hitta nya medlemmar).

Jo jag läste det

Det var inte min avsikt att mina skämtsamma PS-rader skulle ta över tråden.

För att tala klarspråk till 100%: Jag anmäler mig som frivillig. Efterföljare kan fylla på nedanstående lista.

Frivilliga 99mac.com Göteborg :
Christopher A. Papastefanou

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-06 10:47

Frivilliga 99mac.com Göteborg :
Christopher A. Papastefanou
Jonaz

  • Medlem
  • 2002-09-22 19:16
Citat:

quote:Träffas oftast på toppen av skansberget där jag kastar ut virussmittade versioner av XP på Win anhängare [/QB]

Skansberget är luffigt

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Frivilliga 99mac.com Göteborg :
Christopher A. Papastefanou
Jonaz
Olle Jonsson

Tilläggas bör att jag INTE räknar mig som expert på något speciellt program eller inte ens OSX - jag är mera utav problemlösare... en idé vore att försöka få mailadresserna till samtliga mac-användare på Göteborgs studentnät, där kan vi ragga mera folk för att nå upp till 150 personer. Christopher och jag har träffats tidigare, bla på Göteborgs studentnät. Kanske MacSupport, MacForum och Trifolium skulle kunna bidraga med adresser - de 2 sistnämnda kanske skulle kunna övertalas och att via sina "tidningar/infoblad" nämna detta på ett eller annat sätt. Så OM jag behövs så hjälper jag till eller kan gärna utnyttjas som bollplank.

Mvh,
Olle Jonsson
+++

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 12:32

Finemang!

Experter och experter? Vi kan vad vi gör, vi har ett intresse och flerårig erfarenhet av Macen till vardags och vi är uppenbarligen engagerade. Vad mer kan man kräva?

Nu är vi tre Macetörer:
Christopher A. Papastefanou
Jonaz
Olle Jonsson

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-03 17:17

Jag kan säkerligen hjälpa till på något sätt också, sitter väldigt nära skansberget och jag har även en 6200 som står och skrotar....

/Johan

  • Medlem
  • 2002-10-24 11:24

Jag kommer på Expo i GBG. Garanterat. Bor i stan. (Nånstans mellan Johane´s mountain och Iron square).

  • Medlem
  • 2002-10-26 11:48

Klart bra idér!
Kan man hjälpa till med nå´t? Bor en timmes väg norr om Sta´n. Men det är ju överkommligt.

Har massor av tid fylld av aktiviteter men kan dra några strån till Macen.

Keep in touch
Leif

1
Bevaka tråden