Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone + Tele2

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En gammal nyhet .
Tele2: För diskussioner med Apple kring iPhone - PC 2008-08-19 - 14:39
(SIX) Tele2 för diskussioner med Apple för närvarande kring försäljning av iPhone. Det säger Pernilla Oldmark, presschef på Tele2, till Nyhetsbyrån SIX. Samtal har pågått en tid.

"Det är en intressant produkt som våra kunder gärna vill ha", säger presschefen.

Enligt uppgifter i media verkar Apple ha avtal med flera operatörer i både Ryssland och Turkiet.

Sedan tidigare är TeliaSonera återförsäljare av Apples produkter i bland annat Sverige.

Joakim Johansson, tel 031-350 64 84 Nyhetsbyrån SIX

Jag tror att alla operatörer så småningom kommer att börja sälja iPhone 3G.

Vår lokala Apple Store trodde de skulle få börja sälja iPhones i oktober.

Trivia: Även om jag kör Tele2 i min iPhone 3G säger den Telia i menyraden. Troligtvis blir den förvirrad av 3G-nätet "Sweden 3G" som ägs av både Telia och Tele2.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-30 20:04
Ursprungligen av Claes Magnusson:

Trivia: Även om jag kör Tele2 i min iPhone 3G säger den Telia i menyraden. Troligtvis blir den förvirrad av 3G-nätet "Sweden 3G" som ägs av både Telia och Tele2.

Jag tror att apple har gjort samma sak som "MIM" Make it mine gör, det finns ju inget nät som heter TELIA utan TELIA S (GSM) eller SWEDEN 3G. Blir samma sak för mig i min 1gen med tele2.

Ursprungligen av Burner:

Jag tror att apple har gjort samma sak som "MIM" Make it mine gör, det finns ju inget nät som heter TELIA utan TELIA S (GSM) eller SWEDEN 3G. Blir samma sak för mig i min 1gen med tele2.

Jag får Comviq i min Iphone2G och jag har Tele2....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-29 23:52

Hoppas att även TRE vaknar och börjar sälja iPhone, är så sjukt trött på min SE P1i..

Om Iphone3G kommer till tele2 och jag får köpa den till ett sjysst pris om jag binder mitt nuvarande abonnemang... Så blir det nog faktiskt ett köp....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-31 11:57

hmmm.... har du 2.0.2?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-31 12:57

Kanske är något som läggs till om man laddar ner de där operatörsinställningarna när man syncar. Borde försvinna om man återställer alla inställningarna, eller så jailbreakar man den om laddar ner Make it Mine och skriver in TELE2.

Japp. PWNad 2.0.2. Det "S CO..." därupp... S COMVIQ precis när man man slår in pin och den loggar in sig...

Min i Italien inköpta Iphone (operatörsoberoende, ej hackad) med TELE2 som operatör hoppar mellan S COMVIQ (2G/GPRS) och TELIA (3G).

Har kollat med TELE2:s kundtjänst och det verkar åtminstone inte som att det sker någon dubbeldebitering eller annat knas.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-01 16:59

Står och har alltid stått S COMVIQ i min 2G-lur. Gjort det sen 1.1.4 och nu med 2.0.1...

@ Claes Magnusson & Tomas Friberg

Har ni problem med avbrutna samtal när ni kör med 3g på?
Om jag använder 3g (har comviq och en italiensk olåst lur, ej jailbreakad) bryts 90% av mina samtal. Är det avstängt så fungerar det finfint.

Tacksam för svar,
Andreas

Ursprungligen av MonkeyKong:

Har ni problem med avbrutna samtal när ni kör med 3g på?

Min iPhone 3G (Italiensk/Tele2) fungerar faktiskt så bra att jag inte tänkt på denna fråga förrän ditt inlägg kom upp. Jag har helt enkelt inga som helst problem – förutom dålig mottagning vid rondellen utanför Svågertorp i Malmö, men det verkar alla ha oavsett nalletillverkare.

Mitt bekymmer idag är att jag använder min iPhone så till den milda grad att jag måste hitta ett reservbatteri att koppla på. Telefonen är ju igång snart 24/7 med samtal, program, musik, video (mina grabbar älskar titta på film när vi kör), jaiku etc...

  • Medlem
  • 2008-11-18 14:33
1
Bevaka tråden