Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox 360 till airport express

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-30 15:21

JAg vet att det finns tidigare trådar men jag förstår inte hur jag ska göra, så om någon vill hjälpa mig så blir jag evigt tacksam.

Mitt nätverk ser ut så här:

En Switch som jag delar 100/100 Mbit lina med min sambos stationära PC.

Airport Express som i sin tur är inkopplad i switchen som jag får uppkoppling ifrån samt att jag har min skrivare inkopplad i.

MacBook 13"

Den nya Airport expressen som jag köpte idag för att kunna koppla upp med xbox med samt streama itunes på.

Mitt mål är att kunna spela Xbox Live. Så hur ska jag göra för att kunna koppla upp krysslådan till mitt tidigare nätverk?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-30 15:39

Köp en sladd och dra från din Xbox till din switch. Hur svårt är det?

Eller köp till trådlösa adaptern från Microsoft till din Xbox och kör trådlöst.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-30 15:48
Ursprungligen av Mija:

Köp en sladd och dra från din Xbox till din switch. Hur svårt är det?

Eller köp till trådlösa adaptern från Microsoft till din Xbox och kör trådlöst.

Har ingen lust att dra en kabel genom hela lägenheten. Dessutom vill jag streama musik via airtunes vilken inte är möjligt via MS addapter. Säljaren jag pratade med idag sa att det inte skulle vara några problem att koppla upp Xboxen till Airporten. Det enda jag skulle göra var att inte använda den nya Airporten som Router. Detta har jag dock försökt göra utan att det fungerar.

Om jag förstår dig rätt så har du alltså två Airport Express, varav den första har använts för att skapa ett trådlöst nätverk?

I så fall ställer du in den andra Airport Expressen så att den utökar det befintliga trådlösa nätverket, dvs WDS-fjärr- eller relästation. Du kan då koppla in Xboxet i denna med nätverkskabel.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-30 16:00
Ursprungligen av Hagelin:

Om jag förstår dig rätt så har du alltså två Airport Express, varav den första har använts för att skapa ett trådlöst nätverk?

I så fall ställer du in den andra Airport Expressen så att den utökar det befintliga trådlösa nätverket, dvs WDS-fjärr- eller relästation. Du kan då koppla in Xboxet i denna med nätverkskabel.

Skall testas, tack så mycket!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-01 22:43

Efter mycket trixande så funkar det nu. tack för hjälpen!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-30 15:57

Ställ in din nya Airport Express i bryggläge med Airport-verktyg som du hittar i mappen Program.

Klart.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-30 16:00
Ursprungligen av Mija:

Ställ in din nya Airport Express i bryggläge med Airport-verktyg som du hittar i mappen Program.

Klart.

Nej jag har inte köpt någon trådlös adepter.

Hur lyckades du med detta? Jag har ställt in att min Airport Extreme utökar sitt nätverk till min Airport Express som är inkopplad till mitt Xbox 360. Min Xbox gnäller dock fortfarande på att den inte har någon access.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Hur lyckades du med detta? Jag har ställt in att min Airport Extreme utökar sitt nätverk till min Airport Express som är inkopplad till mitt Xbox 360. Min Xbox gnäller dock fortfarande på att den inte har någon access.

Korspostning (samma inlägg i flera trådar) är inte tillåtet på forumet. Ditt andra likadana inlägg har raderats nu.

/Mod

1
Bevaka tråden