Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toast 9 Bruksanvisning.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-08-29 23:16

Någon som har en aning om var jag hittar detta?
Har sådana ruggiga problem att bränna filmer.
Det var lite lättare på Nero med PC.
Alla format på filmer är helt nya för mig här på min nya fina IMAC.
Eller nån som har någon sida som visar hur man bränner smidigt....jag är så ny på detta.
Macaber.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-30 05:31

Manual följer väl med när man köper Toast?

Mycket riktigt leta i kartongen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-30 10:11

Starta Toast.
I menyn klicka på "Help".
Välj "Toast help".
Förhandsgranska eller skriv ut "Toast user guide".

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Mycket riktigt leta i kartongen.

När var senaste gången du köpte en programvara med kartong? Jag har inte gjort det på ett antal år.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-08-31 01:52
Ursprungligen av Leftrustle:

När var senaste gången du köpte en programvara med kartong? Jag har inte gjort det på ett antal år.

Det var nog när jag köpte Toast .

Ursprungligen av Leftrustle:

När var senaste gången du köpte en programvara med kartong? Jag har inte gjort det på ett antal år.

Senast vi köpte Toast envisades leverantören att skicka med en kartong version 9 står det på paketet.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Senast vi köpte Toast envisades leverantören att skicka med en kartong version 9 står det på paketet.

Jaha, men senast jag köpte fick jag den bara nedladdad.

Länk till köp med nedladdning, nästa gång du vill köpa något utan att slösa på kartong: Sonic Solutions Online affär - Kundvagn

Senast redigerat 2008-08-31 07:56
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 10:50
Ursprungligen av Leftrustle:

Jaha, men senast jag köpte fick jag den bara nedladdad.

Länk till köp med nedladdning, nästa gång du vill köpa något utan att slösa på kartong: Sonic Solutions Online affär - Kundvagn

Just det, men även då får man en manual med. I PDF-format.

Kontakta tillverkaren med ett email.

Inled med "Dear Sirs" och "To whom it may concern."

Berätta sedan om problemet och glöm inte bifoga ditt serienummer.

Den lätt giftiga tonen i tråden kommer sig troligen av att många här misstänker att du har en fulnedladdad variant av programmet....

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-08-31 01:35
Ursprungligen av Goflorp:

Kontakta tillverkaren med ett email.

Inled med "Dear Sirs" och "To whom it may concern."

Berätta sedan om problemet och glöm inte bifoga ditt serienummer.

Den lätt giftiga tonen i tråden kommer sig troligen av att många här misstänker att du har en fulnedladdad variant av programmet....

Ja fy jag kan lätt tänka mig att dom tror att jag gjort något sådant avskyvärt.
Men så är inte fallet dom glömde helt enkelt att skicka med bruksanvisning.
Det är vad jag har fattat det som.

Några generella regler för den som kanske söker sig fram och hittar denna tråd då.

Manual.

Fick du med några CD-skivor, kolla om inte det finns manualer här, troligen i ngn obskyr underkatalog. Har du dubbelröta hittar du en på Ärans & Hjältars språk (Svenska)

Inget där.

Ok, börja med tillverkaren av prylen; de gillar inte att man ringer så de brukar lägga upp manualer i PDF-format (Adobe Acrobat Reader-format) för nedladdning. Börja kolla under fliken "Support".

Inget här heller...

Hepp. prova maila tillverkaren / generalagenten för prylen. Var TREVLIG, säg att du gillar prylen skarpt men att du skulle behöva ha en manual. Antingen i PDF-format eller en pappers. Du skall bli förvånad hur långt man kan komma med att vara snäll.

Fortf ingen lycka...

Slå en koll på eBay och Tradera. En del fula fiskar SÄLJER PDF-filer... men men, man kan tycka vad man vill om detta men löser man problemet för 30 :- så...

Inget här heller?

Har ngn skrivit en bok? Exempelvis "getting the most out of your <prylnamn>".
Köp den då....

Nähä, ingen bok.

Vild googling då? Hittar du NÅGOT?

Sista chansen, sniffa runt på Forum, fråga andra användare om ngn har en.
Jag har lyckats hitta manualer till mätutrustning som en kille scannat in från papper....
Han mailade mig gärna en kopia. Jag satte in en slant på deras astronomiska förenings konto som tack (100:-)

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-08-31 20:37
Ursprungligen av Goflorp:

Några generella regler för den som kanske söker sig fram och hittar denna tråd då.

Manual.

Fick du med några CD-skivor, kolla om inte det finns manualer här, troligen i ngn obskyr underkatalog. Har du dubbelröta hittar du en på Ärans & Hjältars språk (Svenska)

Inget där.

Ok, börja med tillverkaren av prylen; de gillar inte att man ringer så de brukar lägga upp manualer i PDF-format (Adobe Acrobat Reader-format) för nedladdning. Börja kolla under fliken "Support".

Inget här heller...

Hepp. prova maila tillverkaren / generalagenten för prylen. Var TREVLIG, säg att du gillar prylen skarpt men att du skulle behöva ha en manual. Antingen i PDF-format eller en pappers. Du skall bli förvånad hur långt man kan komma med att vara snäll.

Fortf ingen lycka...

Slå en koll på eBay och Tradera. En del fula fiskar SÄLJER PDF-filer... men men, man kan tycka vad man vill om detta men löser man problemet för 30 :- så...

Inget här heller?

Har ngn skrivit en bok? Exempelvis "getting the most out of your <prylnamn>".
Köp den då....

Nähä, ingen bok.

Vild googling då? Hittar du NÅGOT?

Sista chansen, sniffa runt på Forum, fråga andra användare om ngn har en.
Jag har lyckats hitta manualer till mätutrustning som en kille scannat in från papper....
Han mailade mig gärna en kopia. Jag satte in en slant på deras astronomiska förenings konto som tack (100:-)

Massor av bra tips man tackar och bugar.

1
Bevaka tråden