Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får man inte med en Leopard-skiva med iMac?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick hem min iMac från applestore här om dagen och är jättenöjd i överlag. Ikväll installerade jag Windows XP, vilket gick bra, men jag behöver ju en Leopard-skiva för drivrutinerna. Ska inte en sån följa med? Var i kartongen brukar den ligga isf? Kan man ladda ner drivrutinerna nånstans istället?

Dom ligger på "Install Disc 1" eller va den nu heter, en av de gråa skivorna.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-29 20:14

Det skall följa med en skiva anpassad för iMac med det system som den levereras med. Vilka drivrutiner är det du saknar?

Jag hittar inte en enda skiva i min iMac-kartong.

Inte äns i den lilla vita kartongen som heter "Allt om Mac", eller "Eveything Mac"? Du ska ha fått med två skivor... Finns säkert bland frigoliten i din kartong.

Har undersökt både den stora kartongen och den lilla där mus och tb fanns, men allt jag hittar är diverse manualer, klistermärken och en duk.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-30 02:30

Jag fick med två skivor till min alu imac iaf (Visserligen tiger) ring supporten så skickar dom säkert nya till dig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-30 10:28

Är den köpt vi nätet direkt hos Apple eller har du köpt den från en butik? Köpt den via nätet är det bara att ringa och be att få nya. Har du köpt i affär så går du till dom.

Om man ska märka ord, så är svaret: Nej, du får ingen Leopard-skiva.

Du får två installations-/återställningsskivor, som innehåller både Leopard, iLife, och lite annat smått och gott.

sånt, som Jesper säger. Det står något i stil med iMac installation Disc på skivorna om det är en iMac det gäller.

Behöver man en Leopard-skiva för att installera BootCamp-XP ?

Laddar man inte ner BootCamp som i sin tur laddar ner det man behöver för att köra XP på just den modellen och sedan bränner man ut en CD med drivrutinerna på ?

Så har det väl funkat förut ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-31 21:43
Ursprungligen av Goflorp:

Behöver man en Leopard-skiva för att installera BootCamp-XP ?

Laddar man inte ner BootCamp som i sin tur laddar ner det man behöver för att köra XP på just den modellen och sedan bränner man ut en CD med drivrutinerna på ?

Så har det väl funkat förut ?

Man kör Bootcampassistenten som ligger i /program/verktygsprogram för att fixa till hårddisken.

Sen startar man om och installerar Windows och därefter trycker man in Leopardskivan alternativt Installationsksivan till datan och installerar nödvändiga drivrutiner för Windows.

Ursprungligen av Goflorp:

Behöver man en Leopard-skiva för att installera BootCamp-XP ?

Laddar man inte ner BootCamp som i sin tur laddar ner det man behöver för att köra XP på just den modellen och sedan bränner man ut en CD med drivrutinerna på ?

Så har det väl funkat förut ?

Så funkade det i beta-versionen av BootCamp på Tiger-tiden. Sedan Leopard släpptes så finns alla drivrutiner på Installations-DVD'n.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-31 21:54

Apple har väl inte ens bootcamp för nedladdning längre? Det är möjligt att andra siter fortfarande har bootcamp men ska man hålla sig till Apple så måste man väl ha/ha haft Leopard för att kunna köra BootCamp?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-09-01 10:04
Ursprungligen av sodemus:

Apple har väl inte ens bootcamp för nedladdning längre? Det är möjligt att andra siter fortfarande har bootcamp men ska man hålla sig till Apple så måste man väl ha/ha haft Leopard för att kunna köra BootCamp?

Nej.
Ja.

Bootcamp kräver Leopard, helt riktigt, även om det fungerar med föregångaren.

1
Bevaka tråden