Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnen till MacBook.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-29 17:11

Hejsan!

Jag tänkte precis beställa 2GB RAM till min MacBook men vill vara HELT säker på att de fungerar.

De jag ska beställa är WEBHALLEN.com [Corsair Value S. 2048MB DDR2 PC-5300 (2 x 1GB) (SODIMM)] och kommer som ett par. Vad jag har läst så ska de fungera men vill som sagt inte köpa fel då det är jobbigt att skicka tillbaks.

Finns det något annat man behöver för att sätta i dem? Har ju inte riktigt någon skruvmejsel eller så...

Rätt minnen, om än felmärkta. Det borde stå "PC2-5300" men det finns inga PC-5300 så det är uppenbarligen en felmärkning. Det står ju DDR2 dessutom.

Du behöver en Philips #0 skruvmejsel. Philips är en "sjärnskruvmejsel". Alltså den minsta. Finns hos Clas Ohlson till exempel, och säkert på en massa andra ställen.

När du plockar ur batteriet finns instuktioner tryckta på insidan av datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-29 17:20

Tack för ett snabbt svar!

Hittar inte den skruvmejseln på Clas Ohlsons hemsida. Hittar bara massa sets och då blir det lite dyrt (nåja... ). Är du säker på att den finns där?

Hur mycket skulle den i så fall kosta? Jag är en fattig student så jag vill helst komma undan så billigt som möjligt!

Kan ju även gå till någon annan affär om den finns där istället. Bara den ligger i Stockholms innerstad.

Den här kostar 19 kr.

Clas Ohlson Internetbutik - Allt för en enklare vardag

Det är Philips PH0 du vill åt.

1
Bevaka tråden