Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flimrande skärm efter byte av topcase.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

Jag lämnade nyligen in min MacBook för byte av topcase (Apple stod för fiolerna trots att datorn är två år gammal, "förlängd garanti" pga spricka), och nu har skärmen börjat flimra. Datorn startades inte upp förrän dagen efter jag hämtat ut den, önskar nu att jag startat upp den direkt i butiken där jag hämtade ut den.

Någon som vet vad som kan ha hänt? Kan man komma åt något vid topcasebyte som kan orsaka detta? Eller är det troligare att de tappat datorn eller liknande?

Har någon här varit med om något liknande, alltså att man fått ett fel åtgärdat men att ett annat uppstått? Har stället ni lämnat in datorn på varit tillmötesgående eller har ni fått slåss för er sak, för ord stå ju liksom mot ord.

Tacksam för svar!

/JM

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-29 16:10

Fundera inte för mycket. Gå tillbaka där den reparerades & prata med dem omedelbums.

Ska göra det på måndag, men jag är en sån där "när/var/hur/varför"-människa. Nyfiken som fan, helt enkelt.

De tog in datorn utan omsvep och skickade upp den till verkstaden igen. Han som reparerat den sa att topcasebytet inte ska kunna ha orsakat felet, han tror snarare på transportskada. Men de skulle i alla fall fixa det, vilket känns väldigt bra! Tummen upp för Prova i Umeå.

FYI så har jag fått tillbaka datorn nu och den verkar bete sig som den ska. *peppar peppar*

Håller tummarna!

Skönt att det gick så pass snabbt!

1
Bevaka tråden