Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixelmappa TV med Mac Mini över HDMI

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min föräldrar har köpt en LCD-TV - ZEPTO PANTHEON A42. Enligt uppgift skall den klara av 1080P över HDMI och även kunna pixelmappa över HDMI. (om nu detta är sant)

Problemet är att jag inte fick det att fungera "out of the box" med deras Mac Min Core Duo. Jag kör alltså med en DVI->HDMI-kabel och trodde att jag skulle kunna få 1920x1080 perfekt pixelmappat över hela skärmen.... Icke.

Måste jag köra SwitchRes och dona eller har jag förbisett något?

Tack på förhand...

Ja jag tror det, jag har samma problem, hur jag än gör får jag aldrig fullskärm på tv'n.
Och jag förstår mig inte på switchresX alls :/

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-28 17:49

Många tv-apparater ska ställas om i ett "pc-läge" när den ansluts till dator. Titta på det.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-08-29 09:13

Ja du måste nog köra SwitchResX, själv har jag aldrig använt det programmet så du får läsa manualen

Hur läser du ljudet, du får ju knappast in ljudet via HDMI från DVI-kontakten på en mac?

Bara för att ha sagt det i tråden. Har du prövat att köra vga till tv:n? Vga funkar oftast bättre än hdmi för datorkoppling.

VGA-stödet på TVn stödjer bara lägre upplösningar - det står uttryckligen i manualen. Dock säger manualen att man kan köra 1080P över HDMI.

Detta gör jag på en annan TV och en annan Mac Min med framgång. Utan att använda SwitchResX.

Ljudet kan man inte ta från DVI-porten (eller VGA) utan det måste man ta från macens ljudutgång, antingen direkt upp till TVn eller till en förstärkare - detta är inget problem för mig.

Jag fick faktsikt min föräldrars mini att visa att skärmen hade stöd för 1080i, men det vill man ju inte köra.

Har inte tv:n råd från andra

På min hembioforum.com så gavs rådet att ändra på tv:n från full2 till full1.
Du har även på sweklockers en recension och rådet att gå in i CCC och ta bort standard valet svag underscan.

" citat:Ursprungligen inskrivet av omigosh
Jag har problem med att få pixelmappat från datorn, kör med dvi ->hdmi och matar tv'n med 1920x1080 men bilden blir för stor typ overscan på något vis.

Kan tillägga att jag kör med nvidia, har pillat runt som en tok menyerna men det blir varken bättre eller sämre.
Hoppas nån har nått tips.

EDIT: LOL, hade på "Full2" istället för "Full1"

Hur löste du detta problem?

Full2 till full1 hjälper inte mig tyvär

Edit. Hittade det, lite lurigt faktiskt kan tipsa andra om knappen som ligger 2 steg under grön knapp om man får samma problem....."

Recensioner, nyheter och forumdiskussioner om Zepto Pantheon A42

Toppen,

Detta skall provas hos päronen så fort tillfälle ges!

Tnx.

1
Bevaka tråden