Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig ikon för Airport i statusraden

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en konstig ikon för Airport ikonen upper i högra hörnet på min Air, Den har blivit grå med en fyrkantig "dator" i mitten, eller kanske en TV, eller något liknande. vad betyder det?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-28 14:29

Att du har delat ut ditt trådlösa nätverk.

Hur kan man ta bort det? Hittar inte att jag har aktiverat det någonstans.

Är inte det Systeminställningar/Delning/Internetdelning ?

Ursprungligen av kjelle:

Är inte det Systeminställningar/Delning/Internetdelning ?

Det var det som jag trodde, men det är inte ikryssat, det är därför jag är lite förvirrad.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-08-28 17:22

Kan du ta en skärmbild på ikonen och ladda upp här?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-28 17:52

Jag tror du råkat ställa om till ad-hoc läge. Alltså dator till dator utan router.

Klicka på airport-ikonen och titta vad du anslutit mot. Först kommer listan med tillgängliga routrar och sen ett streck och texten enheter i grått och under där kommer maskiner som man kan direktansluta mot.

Jag formaterade om datorn, och nu har det inte hänt igen, men tack ändå för alla tips.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag formaterade om datorn, och nu har det inte hänt igen, men tack ändå för alla tips.

Liknande

"Jag irriterades av mygg. Så vi lade 250Megaton över Falubygden. Mygg, No More!"

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-07 09:07

Vaknade idag av att den konstiga ikonen beskriven av trådskaparen ovan hade ersatt min vanliga airportikon. Dvs dator-till-dator symbolen. Konstigt var att datorn var i vila och att min sambo inte heller varit uppe på natten och surfat (vi har små barn så vi har udda vanor med surfning mitt i nätterna). Det var ngt nätverk som heter "hpsetup". Det nätverket ligger kvar som något slags alternativ i dator-till-dator under airport-drop-down-menyn.

Kan någon varit inne i datorn i natt?
Kan jag ta bort eller blockera nätverket från menyn???
Var och hur?

För några år sedan vet jag att jag provade att försöka låta en släkting logga in med sin hp, men då via airporten som jag minns det. Jag kan ärligt talat inte säga om detta alternativ är en rest av våra primitiva försök eller om det är nytillkommet.

Som sagt, hur tar jag bort det?

1
Bevaka tråden