Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBookPro och Tiger.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-08-26 19:41

Hämtade min nya fina MBP idag. Undrar nu vad som kan stoppa mig från att installera Tiger på den... Jag är inte ute efter nåt lullull alls. Vill bara att den ska ha så mycket kraft som möjligt.

Leopard tar väl mer kraft o Ram i anspråk än Tiger? Har leopard nån form av bättre grejs som utnyttjar processorn bättre? Kan det vägas mot Tiger på nåt vis?

Eller är jag helt ute och cyklar?

På Macar går det inte att installera ett äldre operativsystem än det som datorn levererades med.

Kanske finns det något specialtrick som gör att det kan funka i vissa fall, men normalt sett så funkar det inte.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-08-26 20:14

Hm.

Låt säga att det skulle gå i det här fallet... Eller bara rent hypotetiskt...

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-08-26 20:24

Jag upplevde datorn som rappare efter en installation av leopard. Har inte märkt något negativt prestandamässigt. Maxa med så mycket minne du bara kan (gäller både tiger och leopard).

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-08-26 21:56
Ursprungligen av NiV3Rt:

Jag upplevde datorn som rappare efter en installation av leopard. Har inte märkt något negativt prestandamässigt. Maxa med så mycket minne du bara kan (gäller både tiger och leopard).

Det var trevligt att läsa.

Jo max minne behövs nog.. Pluggar som är som stockar som ska dras genom skogen med häst...

Du har en hel del förbättringar i Leopard som kanske gör att du vill skippa Tiger.
Dels är Spotlight uppsnabbat rätt ordentligt, men sen är vissa nätverksfunktioner förbättrade också.
Om till exempel en maskin på ditt lan försvinner som du hade en uppmappad enhet mot så hänger sig inte maskinen. Det var vanligt i Tigern.

1
Bevaka tråden