Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket program spelar upp animerade gifs?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-24 12:29

Hej

Har lite frågor jag har försökt att söka om men inte lyckats hitta något svar på och hoppas nu på er...

Vilket program spelar upp animerade gifs? Både Explorer och förhandsvisning i Win gör det men verkar inte funka på maccen, Safari gör det om jag tittar på mina egna uppladdade men väldigt ryckigt.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-24 16:35

Testar en anim. gif här.

Nop, stendöd på maccen men 'nästan' som film på PCn... ??

Men bilden heter ju 99763682.jpg. Om det är en animerad GIF - varför har du då sparat den som en JPG?

Prova att ge bilden rätt ändelse så funkar det kanske bättre.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-24 17:04
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men bilden heter ju 99763682.jpg. Om det är en animerad GIF - varför har du då sparat den som en JPG?

Prova att ge bilden rätt ändelse så funkar det kanske bättre.

Tja, pbase och andra fotorelerade forum kräver .jpg även om det är en gif, och om jag använder .gif här blir det precis som hos dom andra, bara text.
Konstigt va?

Går alldeles utmärkt att bifoga Giffar, animerade dessutom. Det gör ju KaRo 20 gggr om dagen utan problem.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-26 00:04
Ursprungligen av Goflorp:

Går alldeles utmärkt att bifoga Giffar, animerade dessutom. Det gör ju KaRo 20 gggr om dagen utan problem.

Hmm, kollade lite och du har rätt, det är det forum där jag oftast är och postar bilder som inte tycks acceptera .gif, men fortfarande kör som en fast med ändelsen .jpg.
Försökte också att ändra till gif här ovan men då sk3t det sig.
Den kanske är för stor för att köra här...?

1
Bevaka tråden