Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

conflict between one or more third party midi or audio drivers

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kopplade upp min studioburk mot internet för första gången på jättelänge då jag tröttnade på logics beteende, det avslutade när det ville och låste sig ibland (ofta).
Nu så får jag ett trevligt meddelande ifrån logic, nämligen "logic pro has detected a possible conflict between one or more third party midi or audio drivers". När detta fönster kommer upp går det inte att göra någonting, måste tvångsavsluta. Hur konstigt det än låter så kommer meddelandet bara upp när jag öppnar mitt senaste projekt, inte tidigare produktioner.

Jag har testat:
tagit bort com.apple.logic.pro.plist
tagit bort alla drivers jag inte använder
instalerat senaste ljudkorts drivern
installerat om oxygen drivern

någon med samma problem som har en lösning?

Dual g5 2GHz
10.4.11
Mbox (driver 7.4)
Logic pro 8.0.2
tascam us-2400
oxygen 8

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 15:21

Klockren bugg!

Vet inte om något i denna tråden kan hjälpa (gäller inte bara Leopard):
Apple - Support - Discussions - Logic Pro & Lepoard MIDI Issue ...

En återkommande problemlösning på en del forum är att ta bort automationen i låten.
En annan, som du redan kanske gjort, är att radera ALLA drivrutiner för midi och audio och sedan installera om den, hjälper inte alltid att bara installera igen utan att ha tagit bort den gamla.

Har testat allt nu utan framgång. Bara att installera om antar jag...

installerade om logic och då funkade det, dock bara ett dygn, så nu sitter jag i samma båt som innan. Någon som har en lösning på detta?

Nu har jag formaterat och kört in 10.5 senaste uppdateringen och nytt logic, men samma problem. Det är bara ett project som logic hakar upp sig på, vad kan det vara???

Har samma problem, fick det direkt efter att jag installerade ny Firmware på min Virus TI Polar och därmed också ny TI Control och midi-driver antar jag. Inget svar än från support på Access, men återkommer om jag får nåt bra tips.

1
Bevaka tråden