Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenors Mobila bredband vill inte komma överens med Transmission

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-26 21:09

Var och köpte ett mobilt bredband från Telenor i går. Visst, det går inte att jämföra med en 100 megabits-lina. Men det tuffar på rätt bra iaf.
Men så fort jag startar Transmission så "dör" nedladdningen efter en stund. Även om det är många som seed:ar! Det enda man kan göra är att tvångsavsluta Transmission och börja om från början. Någon som har varit med om något liknande? Dessutom går det i snigelfart! (ca 20 kb/sek). Gör man ett tp-test så säger den att den kan skicka 0.4 mb/sek och ta emot 3,7 mb/sek. Nedladdningen slutar tvärt i Transmission och sen dör även internetsidorna. Går inte att gå till någon sida, med webradion fortsätter glatt. Dessutom blir jag utkastad från MSN med jämna mellanrum.

Förutsättningarna lyder: Imac alu, Leopard 10.5.4, senaste modemet från Telenor som ska klara av "upp till" 7,2 mbit/sek. Mottagningen är bra, mellan 4-5 "staplar" av 6.

Har inte hittat några inställningmöjligheter som går att ändra.

Tips mottages tacksamt!

Senast redigerat 2008-08-26 21:21
  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-26 21:21

Det går dåligt att tanka torrents med mobilt bredband, du får för långsam ping för att kunna behålla din uppkoppling mot trackern. Tyvärr.

/M

  • Medlem
  • 2008-08-26 21:22
Ursprungligen av Mattias L:

Det går dåligt att tanka torrents med mobilt bredband, du får för långsam ping för att kunna behålla din uppkoppling mot trackern. Tyvärr.

/M

Går det inte att göra något åt?

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-26 21:29

Kanske detta tips från en annan tråd kan hjälpa.

Citat:

Ska du köra torrent så ställ in klienten för väldigt få totalt antal anslutningar och att du ligger bakom NAT.

  • Medlem
  • 2008-08-26 21:44

Om man tittar under egenskaper i Tranmission så visar det sig att Peer listening port har ändrats till 50491! Why? Vet inte vad jag hade för port förut innan jag gick över till mobilt. Men det står "port is closed". Det kan ju förklara en del. Vilka portar kan man använda? NAT är aktiverat. Förslag?

  • Medlem
  • 2008-08-27 16:31

Ingen som vet vilken port man ska använda i Transmission när man har Telenor? Jag har letat som en galning men inte hittat nåt!
Hjälp mottages tacksamt!

  • Medlem
  • Linghem
  • 2008-08-31 21:19

Jag vill också veta! Fast jag har Tre, men porten är obevekligt stängd här med. Äsch, det här med mobilt bredband under hösten (när jag bor tillfälligt) verkade vara en sån bra idé i somras när det inte gick några serier.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-08-31 21:57

Eftersom torrents bygger lite på att konstant försöka koppla upp sig mot nya seeders så kan vissa bredbandsoperatörer tolka det som DDoS attacker och temporärt blockera uppkopplingen för att förhindra dessa typer av attacker. Jag ringde min leverantör ang detta och dom slog av filtret från min uppkoppling.

1
Bevaka tråden