Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport stänger av sig själv

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte min MacBook i våras, och den senaste månaden har min Airport börjat stänga av sig själv, och då jag i toppmenyn väljer "slå på Airport" så händer inget. När jag startar om datorn så fungerar den igen.
Det händer helt slumpmässigt, i snitt 5-6 gånger per vecka, och samtliga gånger har det fungerat igen efter omstart. Nyss upprepade det sig dock 3 gånger på rad då jag startade om.

Något tips på vad det kan vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 00:36

Har exakt samma problem. Har luskat lite och verkar ha med Bonjour att göra. Titta i Loggen vad som händer. Program> Verktygsprogram > Systemmeddelande > Alla meddelanden.

Apple - Mac OS X - Feedback
Skriv in och beskriv ditt problem. Apple läser de saker de får in.

Det har inte hänt för mig på ett tag nu. Jag ändrade något i Min Airport Extreme. Ska kolla om det håller i sig då skriver jag om det här.

Vad har du för trådlös station?

Jag ska kolla i loggen nästa gång det händer. Vad exakt/ungefär är det jag letar efter?

Angående station så måste jag säga att jag inte vet, sitter i Buenos Aires och lånar grannens "high-speed internet", trånande efter ett 56kb-modem. Hemma har jag en Phillips router och har inte varit med om problemet.

Det rör sig alltså inte om hårdvaran, typ glapp i AirPort-kortet, tror du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 10:26

Glapp tror jag inte. Något fel i drivrutinerna då detta kommit i och med Mac OS X 10.5, i alla fall för mig. kolla efter typ: mdns blabla något med för mycket trafik. Luddigt jag vet men det kommer ur minnet.

1
Bevaka tråden