Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailprogram för nyhetsbrev - html

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-08-21 21:54

Hej.

Jag är på jakt efter ett mailprogram för att producera och skicka ut nyhetsbrev. Tanken är att på ett smidigt sätt kunna hantera mailinglistor/databaser för olika kategorier, samt att det skall vara sådana där "snygga" mail som mera ser ut som en webbsida, eller som ett tryckt brev/reklamblad hos mottagaren.

Självklart är alla mottagare registrerade med "opt-in" så det handlar inte om något spam.

Jag undrar om någon här har några erfarenheter kring system/program och metoder som fungerar. Jag har kikat lite på "MaxBulk" från ett företag som heter Maxprog. Självklart vore det kul om programmet ni föreslår är "gratis" men ifall det kostar några hundringar är det inget hinder. Känner dock inte för att spendera tusentals kronor på en sånhär applikation.

Tack på förhand för tips, idéer och förslag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 22:16

Minns inte varför vi förkastade MaxBulk men vi testade det samtidigt som Mailings som vi fastnade för. Vi har kört det ett halvår (1-2 utskick per månad till 120 personer) och det har fungerat bra. Inte gratis men 25 $ tyckte vi att det var värt. Minns att vi provade några gratisprogram men att Vista inte släppte igenom infogade bilder.

Kan vara värt att testa - har för mig att man fick köra det ett tag i fullversion innan man behövde betala

Mailings

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-08-21 22:34

Tack för tipset. Skall kolla det.
Fler förslag och tips mottages tacksamt!

  • Oregistrerad
  • 2008-08-22 14:46

Måste du ha ett program för det eller går det bra med en webbtjänst?

Vi använder Apsis Newsletter Pro och är nöjda. Dom kan hjälpa dig göra en template, eller så har dom färdiga templates du kan få använda för en liten peng.

Allt beror på hur många e-post adresser du har dock. Har du 50 så kanske du kan göra det i Apple mail istället - Dom har ju snygga templates också i nya mail (10.5)

Andra webbtjänster att titta närmare på är

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-08-26 23:16

Tack för tipsen. Är dock inte på jakt efter webbtjänster, vill ha "full koll" själv lokalt på min egen maskin utan att vara beroende av webapps... Litar inte på såna tjänster - är kanske lite "oldfashion". Men skall kolla in dem.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-30 22:26
Ursprungligen av jiba:

Tack för tipsen. Är dock inte på jakt efter webbtjänster, vill ha "full koll" själv lokalt på min egen maskin utan att vara beroende av webapps... Litar inte på såna tjänster - är kanske lite "oldfashion". Men skall kolla in dem.

Då tycker jag faktiskt att du är korkad

Då jag inte har någon aning om hur MÅNGA mail du skickar eller till VEM så kan jag inte svara vad som är bäst för dig, men ett par tips på vägen:

1.) Att lyckas skicka många mail till hotmail utan att vara certificerade av MS går inte - 99% av alla fallen kommer mailen antagligen inte fram, eller hamnar i spamlådan oavsett vad mailet innehåller.

2.) Att skicka många mail från en egen server tar både kraft och bandbredd. Dessutom kan du, om du har otur bli blacklistad.

3.) Att hantera studsar (hårda / mjuka) kräver oftast bra programvara. Det räcker inte med sendmail, postftix etc. utan du behöver ett program som läser av alla felmail och bestämmer vad du vill göra med dom.

Hörde nyligen någon som uttalade sig positivt om Direct Mail.

Kan tillägga att företaget bakom Direct Mail med Pro-versionen erbjuder en leveranstjänst för att undvika problemen studiox nämner.

Jag använder ListMessenger - Official Website och är supernöjd.
Prova Lightversionen gratis (på den versionen kan du bara skicka till max 200 kontakter, eller bara ha 200 kontakter) Pro-versionen är obegränsad. kostar ca 300kr.

/manne

1
Bevaka tråden