Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Till Stockholm 7:e januari ?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ingen bil men samåker gärna till streamingen den 7:e januari... betalar gärna min del av bensinen och kan om jag är ute i tid boka vår lägenhet i Stockholm (ligger bakom Hötorget - tror den heter Oxtorgsgatan). Kan självfallet hjälpa till att köra. Där finns plats för 6 personer fast fördelat på 3 rum inkl. vardagsrum... ja ifall det skulle vara bättre att inte köra hem på natten. Så den som har bil får höra av sig så att det är lönt att boka 2 semesterdagar. jag åker bara på att betala 200 kronor/natt då jag vill ha den för privatboende.

Rum 1 har 2 separata sängar
Rum 2 har en stor dubbelbädd
Vardagsrummet en bäddsoffa

Så beroende av pojke/flicka så ryms det mellan 3 och 6 personer.

Olle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-04 23:14

intresse meddelas härmed, äger dock ej fordon...
Bränner djäkla bra blandplattor annars

Plus att jag har bra koll på älgar i trafiken.

Helt klart intressant...

kollar upp det när det hela närmar sig...

Detta ser smärtsamt mycket ut som en kontaktannons

T-son

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim T-son Torkelson:
Detta ser smärtsamt mycket ut som en kontaktannons

T-son

Dream on baby - blir inge me´de

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-05 08:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim T-son Torkelson:
Detta ser smärtsamt mycket ut som en kontaktannons

T-son

Dream on baby - blir inge me´de

Va faaan? Ingen kurtis??

"quote:
------------------------------------------------------------------------
Skapades ursprungligen av: Joacim T-son Torkelson:
Detta ser smärtsamt mycket ut som en kontaktannons
T-son
------------------------------------------------------------------------
Dream on baby - blir inge me´de "

En samling tokiga Mac-fanatiker i en och samma bil med en lång väg till STHLM...

vad kan gå fel ?

hahahahahahaha...

Macforum låter meddela att man inte avser medverka till ett GBG-expo.

Om jag tar mig upp till STHLM så får det bli flyg eller tåg

[ 05 November 2002, 13:57: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Jag talade med Teracom iförrgår.

- Vi har nu bokat en satellitmottagning enligt "tidigare recept".

- Sändningen kommer att finnas på Sirius på en tidigare känd transponder och signalen kommer att vara okodad. Dvs vem som helst kan ta ner signalen såvitt jag förstår?

- Vi kan lämna material till kaknästornet (t ex en introduktion och lite reklamsnuttar) så klipper Teracom in det i sändningen.

Coolt va? Vad innebär detta för 99mac Göteborg?

Kommer den som NTSC och behöver konverteras till PAL ???
Bara en tanke som jag isåfall inte ännu har kollat och det skulle vara att jag bokar vår biograf... då blir där varken öl eller annat godis. Jag tror att jag kan få OK att ha gäster i synvillan. Vi har de paraboler som behövs och lär kunna nå Sirius och förmodligen så kan den lokalen ta ca: 50 personer., så Martin återkom med kordinaterna på sändningen samt om den är i PAL. Jag förmodar att Teracom först måste konvertera den... kanske Mikael kan mer om det tekniska efter som han tidigare rattat in sådana sändningar.

Olle

Jag är 99.9% säker på att den kommer ner i PAL för vår projektor stödjer nog inte någonting annat.

Kaknästornet kan nog konvertera och fixa det mesta om jag får gissa!

Vilka effekter får detta om vi nu får 99mac satellitsändningen att fungera? Att vi anordnar sändningar över hela landet för att betala satellitlänken? Att folk får köpa en "biljett" för att se sändningen hemma?

Svårt att se Teracom vidareditsrubuera signalen i vare sig analoga marknätet eller via digitalboxarna utan att ta saftigt betalt... frågan borde ställas till Teracom om billigaste lösningen för största täckningsområdet, utan lite coachning från deras sida så kan vi bara sitta och gissa... OM dom är villiga att lägga den på en undamskymd kanal i det analoga nätet så vore det bästa lösningen för oss... fast jag har nog aldrig träffat ett företag som erbjuder gratistjänter på den nivå vi vill befinna oss på.

Olle

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Jag tror att jag kan få OK att ha gäster i synvillan. Vi har de paraboler som behövs och lär kunna nå Sirius och förmodligen så kan den lokalen ta ca: 50 personer.

Skulle detta vara möjligt Olle? Vore jättekul! Ölen får man väl ta efteråt

>> Martin: Och vad skulle det kosta GBG-sektionen att ha en del i denna överföring?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Och vad skulle det kosta GBG-sektionen att ha en del i denna överföring?

Som jag förstår det så skulle det inte kosta något alls då vi har paraboler på taken som kan plocka ned signalerna från Sirius, att plocka signalerna via Kaknäs eller Stockholm KC ( kopplingscentralen ) ser jag som nära nog omöjligt. Förutsätter att vi pratar om okodade signaler. Jag snackade lite med min gruppledare idag och han tyckte att jag kunde boka biografen i Västnytts namn istället för att ställa en officiel förfrågan. Vet att våran kopplingscentral kan trunka ned signalen till biografen förutsatt att det är PAL, dom kan nog trunka ned även NTSC men då kommer det att se riktigt konstigt ut. Jag får gå vidare med detta och be den som jobbar i KC att göra detta som en privat tjänst, det är sedan upp till honom ifall han vill. Jag har tagit semester den 7:e och 8:e januari så på dagtid den 7:e så ska jag kunna kolla att bild och ljud kommer ned i lokalen... troligtvis är KC obemannat vid tidpunkten för sändningen så jag behöver då kolla att allt funkar... är lite dålig på hur projektorn och ljudanläggningen funkar. För att kunna testa att allt funkar så behöver jag få loss kordinaterna från Sirius, så please fixa fram dom i tid.

OM alla dessa bitar faller på plats så kommer jag behöva ställa ett litet krav och det är att alla skriver in sig samtidigt... så eftersläntare blir nära nog omöjligt att få in utan att jag kommer ut... det är en del kodlås på dörrarna för att komma fram till bl.a biografen.

Vilket klockslag var det nu som gällde för sändningen ??

Olle

Måste lyfta på kepsen om du fixar hem det här Olle! Min keps alltså - inte din

[ 08 November 2002, 10:16: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-08 11:53

Jaaa, herredjäklar! hatten av... Bättre lösning hade väl ingen vågat hoppas på?

Jo förvisso men UTAN kordinaterna så står vi oss slätt... så vem har dom ???

- Olle

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Jaaa, herredjäklar! hatten av... Bättre lösning hade väl ingen vågat hoppas på?

Förutom att nu får vi ju inte chansen att träffa ett gäng "goa gubbar" här uppe i Sthlm.

T-son

Så vad säger ni nu ??? Att vi som inte har tid att åka upp till stockholm kanske har en chans att få se underverket i en Biograf på SVT ?

Hmm.. låter nästan för bra för att vara sant - eller ?

[ 08 November 2002, 17:13: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Jo förvisso men UTAN kordinaterna så står vi oss slätt... så vem har dom ???

- Olle

Martin B borde ju nästan ha dem alltså

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Jo förvisso men UTAN kordinaterna så står vi oss slätt... så vem har dom ???

Kontakta Martin. Det är han som kan svara eller slussa vidare

Helt klart intresserad av samåkning för en rimlig penning.

[ 09 November 2002, 20:13: Meddelandet ändrat av: Pontus Sörlin ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-18 23:10
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
jag åker bara på att betala 200 kronor/natt då jag vill ha den för privatboende.

Rum 1 har 2 separata sängar
Rum 2 har en stor dubbelbädd
Vardagsrummet en bäddsoffa

Så beroende av pojke/flicka så ryms det mellan 3 och 6 personer.

Olle

Om vi inte får sändning i Gbg så har jag bil och är sugen att åka till stockholm....

/Johan

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jef:
Om vi inte får sändning i Gbg så har jag bil och är sugen att åka till stockholm....

Kan känna att det är lite gambling att lyckas få någon i våran kopplinngscentral att stanna på övertid för att skruva in kordinaterna... jag kan inte detta och kommer att bestämma mig under december ifall jag hellre reser till Stockholm än att det blir en flopp i Göteborg.. så preliminärt är jag också intreserad av Stockholm. Hur många får plats i din bil och gör vi så som att vi på ett ungefär delar bensinkostnaden... för mig kan det passa att åka upp samma dag och vara framme i god tid samt resa hem innan klockan 12 nästföljande dag... måste lämna lägenheten då. Vore bra om det kunde bli 3-4 personer...

Olle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-18 23:35
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jef:
Om vi inte får sändning i Gbg så har jag bil och är sugen att åka till stockholm....

Hur många får plats i din bil och gör vi så som att vi på ett ungefär delar bensinkostnaden... för mig kan det passa att åka upp samma dag och vara framme i god tid samt resa hem innan klockan 12 nästföljande dag... måste lämna lägenheten då. Vore bra om det kunde bli 3-4 personer...
Olle

Jag har en Renault Megane och har har plats för 4 passagerare (trångt) men med 3 passagerare så går det bra och det är ok om vi delar på bensinkostnaden. Funkar fint med din resplan.....

/Johan

Är Pontus fortfarande intreserad av en sådan lösning ???

1
Bevaka tråden