Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99Mac Bar/ Pub Januari!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-02 23:27

Nu börjar det bli dags igen!

Senast hade vi ju den stora äran att få gästa "Newcastle" på hemmaplan för lite skön Unix, med efterföljande törstsläckning på Jord.

Av föklariga skäl blev det inte så mycket med träffen i slutet av december då alla [förmodligen] hade fullt upp

Frågorna: NÄR & VAR ställs nu rakt ut i 99mac/GBG...

jag e med, jag e med, jag e med, jag e med...

bara vi inte tar det på en dag som jag har missat eller så...

( om ni inte fattar så läs inte här så fattar ni inte ännu mindre...)

[ 03 Januari 2003, 01:00: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

När ska vi nu träffas och var? Diskussion både här och via ”maililstan” 99mac/GBG.

Onsdag 22 januari? Hos newcastle? Eller på lokal?

Djupodlande eller öl-odlande? Förra gången var det ju det förstnämnda via UNIX med mera.

Eller nåt för prylisarna som start på kvällen, sedan kan ju rumlarna komma direkt till lokal efter?!

Sätt igång med budgivningen.

[ 11 Januari 2003, 17:16: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Kan personligen inte komma den veckan (vardagarna), slutar först klockan 22:30 - tyvärr. Håller ögonen öppna inför om tiden flyttas.

CUL8R - Olle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-12 00:08

Jag hänger på! Har missat det två tidigare så nu är det dags.

En kväll med först lite visning och kännande på prylar som sedan övergår i ett mer ölinriktat tema låter kanon. Har en klasskompis kompis som behöver övertygas om att köpa mac, så om han skulle kunna se några in-action så vore det ju kanon!

*sugen*

jag e på...

Ja. Jag är med...
//Nancy

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-12 16:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nancy Duclos:
Ja. Jag är med...
//Nancy

Trevligt, Välkommen i "gänget"!

Får se hur det ligger till med pengarna, men jag dyker kanske upp.
Säg att ni har nya PB:s att visa upp så garanterar jag att jag kommer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-13 13:07

Jepp, även jag skulle vilja klia på en PB 12"... Vi får se om någon nappar på önskemålen

Tyvärr hinner inte jag dra i lasset för en sammankomst denna gång Någon som kan ta över. Givetvis ska jag försöka anlända en planerad händelse dock.

Golvet är fritt.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 22:37

Fasiken! Var detta tvunget att inträffa just när jag är nyhemkommen från Grekland och är upptagnare än på länge?

Inga initiativ till konkreta aktiviteter eller visningar har framkommit, så det känns onödigt att krysta fram nåt i sista stund bara för sakens skull. Det lämpligaste är nog att vi helt enkelt går på lokal och bara "chillar" den här gången i så fall.

Angående att klämma på PB 12" så kan jag inflika att jag beställt en sån från Trifolium, med gissad leverans "i slutet av januari". Det känns väl osannolikt att den skulla ha kommit innan den 22:e, men jag tar gärna med den nästa gång om nån fortfarande vill det.

Förslag på ställe? Jag har lite dålig koll, så jag överlåter det år andra.

Jag kommer.

På lokal är lämpligt denna gång är min åsikt (men vad det än blir så kommer jag).

/Brake6

Kan någon meddela mig vilken lokal, adressen och så vidare.... ny i gänget...
Tack på förfot!
//Nancy

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nancy Duclos:
Ja. Jag är med...
//Nancy

Trevligt, Välkommen i "gänget"!

//Hej Jonaz.. Angående aftonmöte den 22 januari, kan du ge mig adressen till lokalen och vilken tid ni börjar... Tack på förfot... //Nancy

Tyvärr är det inget klubbat. Varken tid eller plats. Just nu är intresset lite svagt.

Onsdagen den 29:e istället kanske. Då har alla fått lön och har råd med lite öl. Vi kan vara på mitt kontor om det finns intresse för det, men skall vi bara dricka öl är det kanske bättre med en pub.

Mitt förslag är:

29/1 klockan 19:00 på Skål. En mysig engelsk pub som har bra priser och ligger mittemot Smaka. Storgatan 16.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-19 14:17
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: newcastle:
Onsdagen den 29:e istället kanske. Då har alla fått lön och har råd med lite öl. Vi kan vara på mitt kontor om det finns intresse för det, men skall vi bara dricka öl är det kanske bättre med en pub.

Mitt förslag är:

29/1 klockan 19:00 på Skål. En mysig engelsk pub som har bra priser och ligger mittemot Smaka. Storgatan 16.

Om trenden håller i sig med 20+ folk fyller vi Skål direkt...
Annars är det ett trevligt alternativ.
Andra förslag? Eller skall vi spika?

spika, hammra, plugga, snickra...

eller är jag skruvad ?

[ 19. Januari 2003, 21:04: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

  • Oregistrerad
  • 2003-01-20 08:55
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: 12moons:
spika, hammra, plugga, snickra...

eller är jag skruvad ?

Jag är med på onsdagen 29 januari.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: newcastle:
Onsdagen den 29:e istället kanske. Då har alla fått lön och har råd med lite öl. Vi kan vara på mitt kontor om det finns intresse för det, men skall vi bara dricka öl är det kanske bättre med en pub.

Mitt förslag är:

29/1 klockan 19:00 på Skål. En mysig engelsk pub som har bra priser och ligger mittemot Smaka. Storgatan 16.

// OK. Jag är med... //Nancy

Jag är på! kan iofs inte komma exakt vid 19.00 men jag dyker upp.

Kan dessutom tipsa om bra alternativ om man vill gå vidare: Nuspirit Helsinki live på Nefertiti; skön nu-jazz/latin/house/bla bla-sväng ...

vi ses!

1
Bevaka tråden