Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

powerbook g4 hd problem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min powerbook g4 började för några dagar sedan att surra uppe ifrån högra hörnet. Först bara lite då och då. Nu är det permanent. Hd`n kommer jag inte ihåg vart den sitter men den är bytt för ett år sedan. Vet någon vad detta är? Låter nästan som om en skruv är lös som ligger och darrar mot någon kant.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-08-05 13:37

Vilken storlek är det?

På 12" sitter iaf hårddisken i framkanten till vänster. Surrar det konstigt från bakkanten kan det nog vara fläkten.

Kolla iFixit: iPod, iBook, & PowerBook Parts and Accessories för att lokalisera disken i din dator.

Det är 17" modellen. Tog med datorn till ett annat ställe nu och då slutade den igen. Måste vara glapp eller nått.

Tack för tipset. Ska kolla!
(Det slutar nästan helt att surra när jag använder musen.)

Nu är problemet tillbaks igen plus att skärmen alldeles nyss blev svart och det kom något floppande ljud så jag höll nere powerknappen så den stängdes av.

Jag tror inte längre det är hd´n som är problemet. Jag kollade batteristatusen och den var på 0% fast än jag hade strömadaptern i. Jag drog ut den och då slutade surrandet. Är det att köpa nytt batteri som gäller?

1
Bevaka tråden