Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium 1.3 släppt (2008-08-26)

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 09:19

En otrolig mängd buggfixar och en hel del nya funktioner.
AdiumVersionHistory - Adium X - Trac

Ja, en skarp version kan förtjäna en ny tråd, jag upprepar det jag sa i 1.3b-tråden:

Testat och den verkar fungera utmärkt. Meddelandehistoriken är grymt mycket snabbare, hanteringen av kontakter (gruppering osv) är mycket bättre. Trevligt trevligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 10:08

Ah, sökte på "Adium 1.3" innan jag postade, sorry. Ja, sjukt mycket saker som är ändrade. Dock känns fortfarande programmet inte riktigt maccigt. Kan inte sätta fingret på vad det är exakt.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-26 11:38

Personliga meddelanden!

Och Facebook-chatten!

Är jag blind? hittar inte personliga meddelanden...

Ursprungligen av wildcard:

Är jag blind? hittar inte personliga meddelanden...

Hur menar du att du inte ser?

För muspekaren över en kontakt så ser du det personliga meddelandet (om den kontakten har ett personligt meddelande). Sen kan du ställa in utseendet på kontaktlistan att den under namnet visar meddelandet.

Ditt personliga meddelande ställer du in under status och anpassad.

Ursprungligen av Mikael E:

Sen kan du ställa in utseendet på kontaktlistan att den under namnet visar meddelandet.

ok, hur?

Ursprungligen av wildcard:

ok, hur?

Under utseende i Adiums inställningar. Finns mängder med inställningar, testa dig fram tills du är nöjd.

jag blandar ihop personliga meddelanden och namnet på min status.. för den vill jag ju inte ändra. "Tillgänglig" tex, men lägga ett personligt meddelande till det.

Ursprungligen av wildcard:

jag blandar ihop personliga meddelanden och namnet på min status.. för den vill jag ju inte ändra. "Tillgänglig" tex, men lägga ett personligt meddelande till det.

Du kan välja att vara tillgänglig med ett personligt meddelande, under valet tillgänglig i status menyn välj andra valet "Anpassad.." och du får status som tillgänglig med ett personligt meddelande.

tack, ursäkta min okunnighet

Ursprungligen av wildcard:

tack, ursäkta min okunnighet

Frågar man inget får man inget veta!

Sen tycker jag inte att man ska vara rädd att titta bland programmets inställningar och så, oavsett det gäller på win eller mac.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-26 16:08

Om jag väljer "iTunes" (som aldrig visat vilken låt jag lyssnar på för MSN-användare), kommer de då se låten som mitt personliga meddelande?

Ursprungligen av Adzam 1:

Om jag väljer "iTunes" (som aldrig visat vilken låt jag lyssnar på för MSN-användare), kommer de då se låten som mitt personliga meddelande?

Varför inte testa, be någon se om låten visas. Personligen använder jag aldrig den funktionen så jag kan ej svara mer än att tipsa om och testa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-26 16:47

Det var ingen inne just då med PC.

Fungerade dock som jag ville.

Självklart, provar mig alltid fram men det var som störande mitt på dagen med en ganska tom kontaktlista.. hjärnsläpp till det och jag blev otålig som inte fick till det Men prova sig fram, sen fråga om råd på 99 - det är arbetsgången

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-26 18:05

Bonjourkontot kopplar inte upp för mig, är jag ensam om det?

När jag ändå är igång måste ja fråga om någon har mitt problem med hängande menyradsikon, och än viktigare om någon vet hur jag kan göra den piggare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-27 19:05
Ursprungligen av wildcard:

När jag ändå är igång måste ja fråga om någon har mitt problem med hängande menyradsikon, och än viktigare om någon vet hur jag kan göra den piggare

Jag har samma problem, den är som en vissen kaktus

Ursprungligen av Thomaz:

Jag har samma problem, den är som en vissen kaktus

Så hur löser vi det nu då, för lite störande är det..

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-08-29 21:03

Nån annan som fått upp skumma meddelanden när de inleder en konversation...?

Ursprungligen av Notch:

Nån annan som fått upp skumma meddelanden när de inleder en konversation...?

Vilket protokoll? Vad kör ni för operativ, kör någon windows och originalklienten?

Rent spontant får jag en känsla att det kan vara att autosvar används av någon klient.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-08-29 21:57

Jag kör Leopard, han jag snackade med kör Windows XP eller Vista med live messenger eller msn messenger. Ingen av oss har autosvar. Om han jag snackar med skulle ha det så skulle han inte skriva det där, det verkar ha influens av Star Wars eller någonting, och han gillar inte Star Wars.

I detta fallet var det han som börjde prata med mig, och då borde det där varit mitt autosvar, och jag har inte autosvar...

Påskägg i Adium kanske?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-26 22:15

Min visningsbild syns tydligen inte. Nån mer som råkat ut för det?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-09-01 19:20
Ursprungligen av ledin:

Min visningsbild syns tydligen inte. Nån mer som råkat ut för det?

Samma sak här! Någon som sitter på en lösning?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-09-01 20:00
Ursprungligen av Rasmus:

Samma sak här! Någon som sitter på en lösning?

Det kommer nog en lösning i 1.3.1. I betan har inget hänt än dock...

#10411 (My display picture does not propagate to my contacts) - Adium X - Trac

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-29 22:12

Det kanske är nåt som följer med ditt fönstertema som du använder.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-08-29 22:35

Jag har haft samma fönstertema länge, men det har aldrig skett något liknande tidigare.

Jag gissar att det är ett påskägg i 1.3. Kan inte komma på nån annan förklaring...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-29 22:53

Eller något virus hos dina win-polare.

Bevaka tråden