Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad orkar en äldre Macbook med?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-25 13:19

Ska byta min macbook pro till stationär imac 24". Klarar inte längre av att sitta och arbeta (programering) med laptop, dessutom är det dags med lite ny hårdvara lagom till diablo och sc2 mfl. Så jag är inte jättesugen på att köpa en skärm bara.
Problemet är att jag har haft laptop dom senaste 8 åren eller så och jag kan inte tänka mig ett liv utan

Så jag går i tankarna att komplettera med en macbook och har några frågor.
har inte för mycket pengar att lägga ut på detta max 5k tänkte jag, vad bör man få för det priset?
Pallar den bootcamp någorlunda? tex enklare java i netbeans och lite .net?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-08-25 15:06

Ehm...

Nä, en Core Duo 1.83GHz (sämst specade Macbooken någonsin) kommer absolut inte klara av lite .net-programmering...

...eller ja, såklart gör den det.
Precis lika bra som valfri PC-laptop m. samma specifikationer såklart.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-25 15:57

........ehrm.......................
....

Vet inte vilka spec som gäller för den prisklassen, mest det som är problemet.
Försökt leta runt men får inget grepp om det.

Senast redigerat 2008-08-25 16:08
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-08-25 16:05
Ursprungligen av fuskee:

Får jag nått bättre för 5K då?
Försökt kika runt lite men får ingen klarhet vad dom ska kosta.
.net är väl inget måste egentligen, php och enklare java är dock måsten. Men det är väl inget problem.

Du kan antagligen få tag på första generationen C2D för samma pengar, dom kom ju på hösten 2006 och börjar närma sig 2 år nu.

Men vilken Macbook du än tar borde klara .net, php och java utan problem

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-25 16:10
Ursprungligen av bogg:

Du kan antagligen få tag på första generationen C2D för samma pengar, dom kom ju på hösten 2006 och börjar närma sig 2 år nu.

Men vilken Macbook du än tar borde klara .net, php och java utan problem

Tack!

Kör på en skärm

Köp en trevlig platt 22-24-tummare och ett vanligt tangentbord. Då behåller du din laptop för mobilitet, men kan jobba vidare som på en stationär burk. Jag sitter t.ex. med min MBP inkopplad i en HP w2207 (22-tummare) och ett standard-tangentbord, men jag kan ta med mig datorn hem, eller vart jag nu vill forsla den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-25 16:21
Ursprungligen av Raumschiff:

Köp en trevlig platt 22-24-tummare och ett vanligt tangentbord. Då behåller du din laptop för mobilitet, men kan jobba vidare som på en stationär burk. Jag sitter t.ex. med min MBP inkopplad i en HP w2207 (22-tummare) och ett standard-tangentbord, men jag kan ta med mig datorn hem, eller vart jag nu vill forsla den.

Tycker min 2,4ghz börjar bli långsam.Trist grafikkort etc. Isf blir det skärm, snabbare hdd och mer minne. Känns som att lägga pengar på något som redan dött.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-08-25 23:14

min CD 1,83 GHz hänger fortfarande med alldeles förträffligt!

har petat i 2 GB RAM och en 250 GB hdd, och jag redigerar lite i illustrator, kör en del php och allmänt surfande och vanligt användande, och det flyter utmärkt!

kör även bootcamp med XP för de ytterst få stunderna jag behöver använda win..

1
Bevaka tråden