Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time capsule + airport express=?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-08-24 17:13

Jag söker en produkt som skapar ett trådlöst nätverk med en hårddisk som man kan streama musik till högtalare.

Finns detta i en produkt eller är det en kombination av flera?

Time capsule= hårddisk +trådlöst nätverk
Airport express= Streama musik + trådlöst nätverk

Finns det någon kombination av dessa?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-25 05:45

Du har summerat de båda produkternas funktioner rätt.
Och de kan enkelt samexistera i samma trådlösa nät.
Du behöver alltså båda

  • Oregistrerad
  • 2008-08-25 20:31

Jag omformulerar mig.
Jag har en macbook air vilket betyder att jag inte har så mycket hårddisk att skryta med.

Det jag vill ha är:
1. Trådlöst nätverk med en hårddisk som jag även kan komma åt utanför hemmet (Läs och slrivrättigheter)
2. Möjlighet att streama musik

Time capsule och airport express fixar detta för 3810 kr

Vad finns det för billigare alternativ?
Varför streamar inte time capsule också?!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-25 20:44

Ah, nu fattar jag :">

OK. Skälet till att Time Capsule inte kan streama musik är av samma anledning som Airport Express inte kan ansluta en hårddisk till sin USB-port.
Och den anledningen är väl att Apple lever på att sälja prylar

Jag tänkte föreslå att kombinera Airport Expressen med ett mobileme-konto (iDisk), men insåg att det blir dyrare i längden. Möjligtvis kan "icke-Apple" prylar lösa ditt behov till färre kronor men med sämre funktionalitet (dvs. ingen TimeMachine eller integration till iTunes)

Att köra iTunes på din MacBook Air och att låta iTunes-biblioteket ligga på en hårddisk som du ansluter till trådlöst låter inte som en bra idé. iTunes kommer bli alldeles för segt och du kommer få problem med tillförlitligheten om du ansluter över internet till hårddisken när du ska lyssna med iTunes på din MacBoko Air.

Kanske inte förstod din fråga, men om det nu var det, så avråder jag dig från den lösningen.

1
Bevaka tråden