Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth borta!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-23 14:44

jag har en powerbook g4 alu som där bluetooth ikonen har helt förvunnit finns inte i systeminsällningar heller. detta blev efter jag intallerade om OSX tiger för att bluetooth ikonen sa: Inte tillgänglig.

Orsaken till problemet tror jag vet vad de är. För ett tag sedan spillde jag en skål nudlar över datorn, den va död ett tag o jag lät den torka sedan öppnade jag den o gjorde rent kretsarna som va kladdiga med t-sprit. efter det funkade allt som innan utom bluetooth (inte tillgänglig) och itunes som tog en evighet att starta. Jag undrar nu om de kan vara så att bluetooth hårdvaran också är paj och kanske skulle kunna fixas om jag gjorde rent den. Så var sitter blutoothen gömd på denna modell?

All hjälp o tips är uppskattad:D

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-23 15:00

Den kan vara paj. Eller så har den tappat informationen om bluetooth (som det gjorde på min PowerBook G4 Alu). Då vill jag minnas att jag fick nollställa PRAM. Efter det som kom det tillbaka.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-23 16:52

aa jag tror nog den är paj.. men tänkte om det kanske går att fixa som jag gjorde med moderkortet. Hur äterställer man PRAM?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-23 19:28

Under omstart håller du nedtryckt ALT-CMD-P-R. Står i manualen också. Och på 99.se. Och om du googlar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-23 22:11
Ursprungligen av HNK:

jag har en powerbook g4 alu .... Så var sitter blutoothen gömd på denna modell?

Verkar sitta i vänstra hörnet mellan batteri och framkant, se sidan 26 i denna manual:
http://www.powerbookmedic.com/xcart1/files/G4aluminum15.pdf

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-25 01:01

tack så mycket:)

1
Bevaka tråden