Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte synca Things på iPhone med Things på macen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
get to do-programmet Things anses av många vara väldigt bra [konkurrent till omnifocus].
Nu lär iphone-app:en vara uppdaterad och kunna synca med macen. Jag lyckas dock inte....har någon lyckats?

Tydligen ska man göra något med things i general settings men där dyker inte Things upp i min iphone - suggestions anyone?

med vänl hälsn Jonas

Fungerar utan problem för mig. Du måste ha Things igång på macen och iPhonen samtidigt. Du måste även köra via wifi. Du kanske har provat detta redan?

Things är toppen och funkar fin-fint för mig.

Du måste ha macen och telefonen på samma wifinätverk, till att börja med. Och allra senaste version, så kolla att du har det. Sen går du till Preferences->iPhone i Things på macen och följer instruktionerna. Står beskrivet här.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-24 22:35

Funkar här också, senaste version och följde instruktionerna.

Det gick först inte för mig, kunde inte se iPhonen från Things på macen. Men då skapade jag ett nytt trådlöst nätverk från min Mac ("Skapa nätverk" i solfjädern uppe till höger i äpple-raden) och anslöt iphone dit. Då gick det perfa.

Things är suveränt. Alla anteckningar överallt passerar genom det lilla programmet. Inga post-its, inga shoppinglistor, inga anteckningsblock här.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-25 10:27

Anslut din dator till samma trådlösa nätverk som din iPhone.
Starta Things i din dator.
Starta Things i din iPhone.

Nu ska de "se" varandra och du ska kunna välja din Iphone i Things (i datorn) och se till att de kan synkronisera informationen.

OBS! Uppdatera Things i din dator - och kolla att du har den senaste versionen.
Detsamma gäller Things för iPhone.

Det bör kanske förtydligas: Ingenting i Things på iPhonen (vare sig i själva programmet eller i inställningspanelen) andas ett ord om att det finns synkronisering. Men det går ändå, om man gör precis som beskrivits. Man börja med Preferences i Things på Mac:en; när den känner av ens lur på nätet, genererar den en fyrsiffrig kod, som ska in på den sida på iPhone som då just har öppnats. Sen rullar det på....

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-25 13:11
Ursprungligen av elgenper:

Det bör kanske förtydligas: Ingenting i Things på iPhonen (vare sig i själva programmet eller i inställningspanelen) andas ett ord om att det finns synkronisering. Men det går ändå, om man gör precis som beskrivits. Man börja med Preferences i Things på Mac:en; när den känner av ens lur på nätet, genererar den en fyrsiffrig kod, som ska in på den sida på iPhone som då just har öppnats. Sen rullar det på....

Jodå, i preferences i Things finns synkronisering med din dator och med din iPhone. Där visas möjligheterna men du har helt rätt i att du som användare inte behöver göra mer än startar båda programmen samtidigt i dina enheter.

Ursprungligen av Northwiz:

Jodå, i preferences i Things finns synkronisering med din dator och med din iPhone....

Ja, i Things på Macen, ja; det skrev jag också. Men jag pratade om vad man ser på iPhone, och där finns inga val eller ens information om detta, varken i själva programmet eller i Things-panelen längst ner i Inställningar. Det var detta som ett bra tag fick mej att tro att jag inte hade rätt version av Things for iPhone (fånigt nog kan man inte heller se versionsnumren på de flesta program på iPhone), och för att möjligen undanröja den osäkerheten hos andra skrev jag mitt inlägg.

1
Bevaka tråden