Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod nano, iPod touch, iTunes 8, och Blu-Ray

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 10:27

Kevin Rose bloggar om massor med godsaker som ska komma inom 2-3 veckor.

- Revamp of entire iPod line.
- Small cosmetic changes to Touch, Nano to see significant redesign (see above)
- iPods to see fairly large price drops to distance itself from the $199 iPhone.
- iPod touch 2.1 software, iPhone to get update very soon after.
- iTunes 8.0 ("it's a big update w/new features").
- All of this coming in the next 2-3 weeks.
- Blu-Ray support coming in Mac OS X 10.5.6

Han har haft rätt förut. Senast om iPhone.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-23 13:10

Hade han inte fel om iPhone 2? Har för mig att han påstod att den skulle ha

- Utdragbart tangentbord
- Två kameror
- Batteri som går att byta ut av användaren

Kanske minns fel, men de som kommenterade nyheten på Engadget verkar säga samma sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 13:21
Ursprungligen av Adzam 1:

Hade han inte fel om iPhone 2? Har för mig att han påstod att den skulle ha

- Utdragbart tangentbord
- Två kameror
- Batteri som går att byta ut av användaren

Kanske minns fel, men de som kommenterade nyheten på Engadget verkar säga samma sak.

Både och, han skrev om GPS och prisbilden. Han vet kanske inte allt men bitar verkar det som. Vi får se.

Hoppas verkligen på att iPodarna får sig ett lyft och en prissänkning så såna som jag (som inte egentligen behöver en iPod) kan köpa en utan att få för dåligt samvete

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-24 00:18
Ursprungligen av kalkoman:

Hoppas verkligen på att iPodarna får sig ett lyft och en prissänkning så såna som jag (som inte egentligen behöver en iPod) kan köpa en utan att få för dåligt samvete

I dagsläget känns inte en iPod så dyr. En nano för under 1400:- det är bara drygt 100 liter bensin, vilket min familj gör av med per vecka

Ursprungligen av MatsOlov:

I dagsläget känns inte en iPod så dyr. En nano för under 1400:- det är bara drygt 100 liter bensin, vilket min familj gör av med per vecka

Ja, såklart. Men om man inte behöver en så hjälper det ju om den är ännu billigare ;)!

Längtar till iTunes 8 ... :), det är trotsallt ett program man använder nästan varje gång man slår på datorn.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-23 22:22
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Längtar till iTunes 8 ... :), det är trotsallt ett program man använder nästan varje gång man slår på datorn.

Amen!

Hoppas dock inte på så stora ändringar rent utseendemässigt; tar ju sån lång tid att vänja sig om det blir fult!

Hoppas även 8:an blir snabbare, 7:an är rätt seg med stora musikbibliotek. Det vore skönt med ett CoverFlow som inte laggar under tiden man konverterar en skiva.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-24 00:26

Jag hoppas mest på en redesign av iPod Shuffle. Den har inte ändrats på ett tag och är egentligen den mest spännande iPoden rent design- och funktionsmässigt.

Alla andra iPodar brukar ändå behålla samma utseende och formfaktor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-24 14:14

iPod shuffle är enligt mig fulländad.

Sen jag köpte min har jag nästan helt slutat använda min stora iPod, vilket iofs. delvis är väldigt tråkigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-24 16:49
Ursprungligen av vajone:

iPod shuffle är enligt mig fulländad.

Sen jag köpte min har jag nästan helt slutat använda min stora iPod, vilket iofs. delvis är väldigt tråkigt.

Den behöver en knapp så man kan hoppa genom mappar (till exempel artister, ett tryck är A, nästa B, nästa C osv).

Det enda jag skulle vilja ha faktiskt.

Jo, iPod Shuffle är väldigt trevlig och framförallt smidig. Men tycker att det är svårt att bläddra igenom album (jag har hela album).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-24 20:32
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Jo, iPod Shuffle är väldigt trevlig och framförallt smidig. Men tycker att det är svårt att bläddra igenom album (jag har hela album).

Yes, där skulle mappfunktionen vara perfekt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-24 22:14

Bara jag som håller tummarna för att blu-ray ryktet är korrekt? F*n på tiden säger jag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-24 22:24

Roughly drafted är skeptisk.

Tror mer på något i stil med en skärm i storlek med dagens nano och kontroller på sidan, så som volym- och låsknapparna på iPhone. Se min hemskt dåligt photoshoppade bild.

Ursprungligen av henkebarn:

Tror mer på något i stil med en skärm i storlek med dagens nano och kontroller på sidan, så som volym- och låsknapparna på iPhone. Se min hemskt dåligt photoshoppade bild.

Det där tror jag med på. Nästan som en förminskad touch, känns mer som rätt steg i utvecklingen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-26 09:00

Lite fundersam om de bilder som cirkulerar om nano, varför skulle Apple gå tillbaka till nästan samma format som innan den nuvarande? Tycker inte det känns rätt liksom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 17:43
Ursprungligen av MatsOlov:

Lite fundersam om de bilder som cirkulerar om nano, varför skulle Apple gå tillbaka till nästan samma format som innan den nuvarande? Tycker inte det känns rätt liksom.

Håller med fullständigt!

Ursprungligen av MatsOlov:

Lite fundersam om de bilder som cirkulerar om nano, varför skulle Apple gå tillbaka till nästan samma format som innan den nuvarande? Tycker inte det känns rätt liksom.

Och dessutom är väl inte skärmen speciellt stor? Varför består halva iPoden av "yta" och ett klickhjul?

Har flyttat hit tre inlägg från en annan tråd. Det räcker med en tråd om samma rykte.

1
Bevaka tråden