Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min laptop kommer inte in på det trådlösa nätverket

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett par dagar sedan hade jag oturen att få in ett elakt virus i min dator, jag gick då över till felsäkert läge för att ta bort filen jag visste viruset låg i efter att jag virussökt datorn. Men då jag gick från felsäkert läge över till normalt läge så har mitt internet inte längre fungerat. Min laptop hittar den trådlösa nätverket som vi använder men det står "begränsar eller ingen mottagning" som status och jag kommer inte alls ut på internet. Jag har testat att starta om datorn flera gånger. Min far säger att jag måste installera om allt mellan min laptop, routern och den stationära datorn men jag stör mig på att laptopen faktiskt hittar nätverket, men verkar inte kunna komma ut på det.
Någon som kan hjälpa?

Har du brandväggen (i din dator) igång? Stäng av den ett tag och se om det fungerar bättre. (fungerar det då vet du var problemet sitter och kan åtgärda)

Ursprungligen av dreamoutloud:

För ett par dagar sedan hade jag oturen att få in ett elakt virus i min dator

Är du riktigt säker på det... föresten, välkommen med ditt första inlägg och till en site där ca: 60.000 användare kör virusbefriade macar. Är du säker på att du verkligen har kommit till rätt ställe med denna fråga? Men OK, folk här brukar vara snälla så hoppas du får den hjälp som du behöver.

Haha, NU trillade poletten ner... Jag var mest inne på anslutningen till det trådlösa nätet och blundade för "felsäkert läge" och "virus", det är ju en windowspc vi pratar om. Jag måste varit riktigt trött i morse...

Hur har du satt upp nätverket, kör du via den stationära datorn?

Ursprungligen av akerstrom:

Haha, NU trillade poletten ner... Jag var mest inne på anslutningen till det trådlösa nätet och blundade för "felsäkert läge" och "virus", det är ju en windowspc vi pratar om. Jag måste varit riktigt trött i morse...

Hur har du satt upp nätverket, kör du via den stationära datorn?

Ja, jag kör genom en stationär dator.
Minns att vi hade lite krångel när vi först skulle installera till trådlösa och få det funka genom laptopen, men tyvärr minns jag inte alls hur jag fixade till det då.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-23 10:10

Det finns väl ett antal indikatorer på att vi pratar om Windows:

  • virus

  • felsäkert läge

  • begränsad eller ingen mottagning

  • måste installera om allt mellan min laptop, routern och den stationära datorn

Det känns helt enkelt som när min fru har problem med sin jobb-dator. Men bara för att 99.se är ett Mac-näste betyder det ju inte att det finns en uppsjö av medlemmar som även kör Windows. Och dom kan kanske hjälpa dig. Men bäst vore nog ändå att vända sig till ett (svenskt?) Windows-forum för bästa hjälp.

jag insåg också nu att jag hamnat i lite fel forum så jag ber om ursäkt för det.
var lite desperat efter hjälp så jag upptäckte först inte detta.

Det enklaste är väl att skaffa en trådlös router för några hundralappar, och sen låta båda datorerna ansluta direkt till den. På så sätt kan du nå nätet även om den stationära datorn är avstängd. Säkerligen blir det då också lite enklare att lösa eventuella problem.

1
Bevaka tråden